سوشال تریدینگ چیست؟

سوشال ترندینگ

اشتراک گذاری مطلب

معامله گری یا تریدینگ کلمه ای انگلیسی است و به معنای معامله و داد و ستد می باشد. این کلمه معمولا به منظور انجام معاملات  و خرید و فروش در بازارهای مالی مثل بورس کالا، سهام و … به کار می رود. از جمله جذاب ترین کارهایی است که نیاز به سرمایه ی بالایی ندارد و افراد زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. این کار، می تواند شمشیر دو لبه باشد چرا که در عین حال پر درآمد باشد و در عین حال سرمایه ی شما را به باد دهد. سوشال تریدینگ نیز همانند سایر مشاغل از ریسک بالایی برخوردار است و بسیاری از افراد در ابتدای کار استرس زیادی دارند که آیا این کار سرانجام خوبی دارد و می توانند به عنوان درآمد بر روی آن حساب باز کنند یا خیر. اگر شما به دنبال یافتن پاسخ سوالات خود در مورد سوشال تریدینگ و مفهوم آن هستید به شما پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این بلاگ با ما همراه باشید.

سوشال تریدینگ (social trading) به چه معنا است؟

سوشال تریدینگ به شبکه های اجتماعی معامله و خرید و فروش گفته می شود. این شبکه ی اجتماعی شباهت بسیار زیادی به شبکه های اجتماعی معمولی دارد اما کاربران به جای اینکه عکس ها و سلفی ها و محتواهای دیگر را به اشتراک بگذارند؛ نتایج معاملاتشان را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. یکی از کاربردهای اصلی پلتفرم سوشال تریدینگ کپی نمودن می باشد. به محض اینکه معامله گر موفقی را در این شبکه ی اجتماعی پیدا می کنید که احساس می نمایید روش و استراتژی های ایشان برای شما جذاب و مفید است به سادگی می توانید این شخص را دنبال نموده و انتخاب کنید که تمام معاملات انجام شده توسط وی را به صورت کاملا اتوماتیک در حساب کاربری شما کپی شود.

این شبکه ی اجتماعی برای افرادی که اصطلاحا تریدر موفقی هستند می تواند درآمد مازاد و جانبی نیز از طریق ارائه نمودن سیگنال به همراه داشته باشد. نحوه ی عضویت و فعالیت در سوشال تریدینگ بسیار ساده می باشد و به آسانی با کپی کردن روش ها و استراتژی های افراد موفق می توانید به کسب درآمد بپردازید. این پلتفرم امکان تعامل با معامله گران را برای کاربران فراهم می آورد و افراد می توانند به آسانی نتایج معاملات را مشاهده نمایند.

سوشال تریدینگ و کپی‌تریدینگ چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

در حقیقت می توان گفت که سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ دارای تفاوت های فاحشی نیستند و تفاوت زیادی میان آن ها وجود ندارد. تنها وجه تمایز این دو مفهوم این است که در سوشال تریدینگ بر روی بحث و گفت و گو در مورد بازار و گفت و گو و تعامل با کاربران تمرکز شده است در حالی که در کپی تریدینگ بر روی کپی نمودن معاملات تریدرها تمرکز گردیده است. لازم به ذکر است که اغلب شبکه های سوشال تریدینگ، سرویس های کپی تریدینگ را نیز ارائه می دهند.

سوشال تریدینگ به چه صورت کار می کند و برای افراد درآمدزایی می نماید؟

سوشال تریدینگ برای کاربرانی که به دیگر افراد سرویس می دهند و سیگنال ارائه می نمایند مبلغی را به صورت ماهیانه به ازای مدیریت دارایی های تحت نظر پرداخت می کند. یکی از قوانین سوشال تریدینگ این است که تریدرها موظف هستند تا معاملات خود را به صورت کامل و بدون کم و کاستی فاش کنند، از این رو شما به عنوان کاربر می توانید با فراغ بال به انجام معاملات خود بپردازید، چرا که همواره استراتژی های انتخابی پر بازده و پر سود هستند. همین مورد می تواند خیال شما را بابت استفاده از سوشال تریدینگ راحت نماید. در بعضی از شبکه های مرتبط با سوشال تریدینگ معاملات باز در آمار ها را پنهان می کنند اما مساله ای که وجود دارد این است که این موضوع می تواند بر روی نرخ ریسک و سود اثر گذار باشد.

شبکه های سوشال تریدینگ معمولا با چندین و چند کارگزاری متفاوت کار می کنند و این کارگزاری ها به پلتفرم سوشال تریدینگ متصل می شوند. با ثبت کارگزار به شبکه، از طریق اخذ کارمزد درآمدزایی صورت می گیرد. همچنین با توافق کردن سوشال تریدینگ با کارگزاری های مختلف بخشی از سود مربوط به کارگزاری را به عنوان پاداش بر می دارد. همان گونه که واضح و مبرهن است با اتصال و بهم پیوستن چندین و چند پلتفرم خرید و فروش به یک شبکه ی سوشال تریدینگ، افرادی که سیگنال ارائه می دهند به دلیل داشتن دنبال کننده های مختلف از کارگزاری های متفاوت به سود می رسند. برخی شبکه های سوشال تریدینگ از طریق دریافت حق عضویت نیز درآمدزایی می کنند. در این روش، دنبال کنندگان و افراد ارائه دهنده ی سیگنال، مبلغی را به صورت ماهانه بابت حق عضویت می پردازند تا قادر باشند از سرویس و قابلیت دنبال کردن و کپی کردن معاملات استفاده نمایند. معمولا در شبکه ی سوشال تریدینگ امکان دنبال کردن یک استراتژی به صورت رایگان وجود دارد و برای استفاده از استراتژی های بیشتر باید مبلغی را پرداخت نمود.

سوشال ترندینگ

استفاده از سوشال تریدینگ چه مزایایی دارد؟

دانستن مزایا و معایب هر پلتفرمی برای کاربران آن از اوجب واجبات است. در این بخش قصد داریم تا شما را با مزایای سوشال تریدینگ آشنا کنیم. از جمله مزایای سوشال تریدینگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان پیگیری کردن معاملات به صورت لحظه ای در معاملات وجود دارد.
  • امکان کسب درآمد از طریق فروش سیگنال، برای تریدرهای موفق و تراز بالا وجود دارد.
  • برای آن دسته از کاربرانی که سیگنال ها را کپی می کنند، درآمد انفعالی وجود دارد.
  • در این پلتفرم امکان تعامل و صحبت کردن با معامله گران وجود دارد و می توانند در معاملات خود از نظرات دیگران استفاده نمایند.
  • مهم ترین مزیت این پلتفرم این است که از آن جایی که داده های افراد ارائه دهنده ی سیگنال به صورت اتوماتیک نمایان می گردد؛ ضررها به هیچ عنوان از دید معامله گران پنهان نمی ماند.
چگونه می‌توان از سایت IGVault درآمد ارزی کسب کرد؟
ادامه مطلب

سوشال تریدینگ چه معایبی دارد؟

  • پلتفرم سوشال تریدینگ، پلتفرمی آزاد و گسترده است. در این شبکه معمولا افرادی که سیگنال ارائه می دهند، سطح تجربیات و ریسک دنبال کنندگان را منظور نمی کنند. پس لازم است تا دنبال کننده با چشم باز و دقت کامل استراتژی مورد نظر خود را دنبال نماید.
  • گاهی اوقات به دلیل کندی و اختلال در اینترنت، دنبال کنندگان معاملات را با وقفه می بینند و این امر بر روی کیفیت معاملات آن ها تاثیر گذار است.
  • وقفه و اختلال در معاملات سبب پنهان ماندن نتایج نهایی و نمایش نتایج متفاوتی از ارائه دهنده ی سیگنال می شود.

 سوشال تریدینگ در کشورهای مختلف چه قوانین و مقرراتی دارد؟

مفهوم سوشال تریدینگ کاملا جدید و نو بنیاد است و هنوز در بسیاری از کشورها قوانینی برای آن ها وضع نشده است. کشورهای زیادی نیز در حال تصویب قوانینی برای این پلتفرم هستند. در حقیقت می توان گفت که کپی تریدینگ و سوشال تریدینگ در دسته ی یرمایه گذاری های قابل قبول طبقه بندی می شوند و جز دارایی های پر ریسک نمی باشند. در ذیل قصد داریم تا شما را با برخی از قوانین تصویب شده در مورد سوشال تریدینگ در کشورهای مختلف آشنا سازیم:

قوانین مربوط به شبکه‌های سوشال تریدینگ در ایران

در کشور ما ایران قوانین و مقرراتی برای استفاده از سوشال تریدینگ وضع نشده است و افراد زیادی در این پلتفرم ها مشغول کار و درآمدزایی هستند. همچنین در کشور ما سایت هایی برای ثبت سیگنال و استفاده ی دیگر کاربران از آن سیگنال ها و استرانژی ها وجود دارد. از جمله ی این سایت ها می توان به سایت efanos.com و tahlil.com اشاره نمود.

قوانین مربوط به سوشال تریدینگ در استرالیا

در کشور استرالیا ناظران و نهادهای مربوطه پلتفرم سوشال تریدینگ را به مدت دو سال به صورت دقیق و مو به مو مورد بررسی و نظارت قرار دادند و سرانجام در سال 2016 بر آن شدند که راهنمای صریح و واضحی را در مورد پلتفرم و سرویس سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ توسط قانون گذاران مالی استرالیا تنظیم و وضع شود. این نهاد و قوانین از بسط و گسترش سالم مشاوره ی دیجیتال در بازار حمایت می نماید. قوانین وضع شده توسط قانون گذاران مالی استرالیا خاطر نشان می کند که پلتفرم ‌هایی که مشاوره ی دیجیتال ارائه می ‌کنند باید نشان دهند که نتایج معاملات واقعی بنا بر شرایط خاص و ویژه ای می تواند متفاوت باشد.

قوانین سوشال تریدینگ در کشور انگلستان

کپی تریدینگ، میرر تریدینگ و سوشال تریدینگ بنا بر خواست مسئولان اداره ی مالی در طبقه ی مدیریت پرتفوی قرار گرفته اند. بنا بر مقررات وضع شده لازم است تا این پلتفرم ها برای مدیران پرتفوهای تایید شده از تعهدات نظارتی پیروی کنند. ذکر این نکته نیز جایز است که پیروی از تعهدات نظارتی برای ارائه دهندگان سیگنال لازم نمی باشد و در کشور انگلستان استفاده از سوشال تریدینگ برای دنبال کنندگان و سیگنال دهندگان کاملا رسمی و قانونی است.

سوشال ترندینگ

قوانین سوشال تریدینگ در اروپا

در قاره ی اروپا نیز قوانین مربوط به سوشال تریدینگ شباهت بسیار زیادی به کشور انگلیس دارد و لازم است که مدیران پرتفوی که در حقیقت پلتفرم های ارائه دهنده ی سرویس های مربوط به سوشال تریدینگ می باشند، به قوانین و مقررات پایبند باشند.

قوانین مربوط به سوشال تریدینگ در امریکا

امریکا بدون شک در دسته ی سخت گیرانه ترین کشورها در زمینه ی قوانین مالی طبقه بندی می شود. در ایالات متحده ی امریکا سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ به خودی خود ممنوع نمی باشد اما وضع و تصویب یک سری از قوانین استفاده از این پلتفرم ها را برای شهروندان این کشور مشکل نموده است. از جمله ی قوانین سخت گیرانه در این زمینه می توان به عدم امکان حضور تریدرها به صورت همزمان در دو جهت بازار اشاره نمود یعنی یک فرد نمی تواند در یک زمان، هم جایگاه خرید و هم جایگاه فروش بر روی جفت ارز دلار به یورو داشته باشد و اگر در چنین موقعیتی قرار گرفت می بایست آن ها را به همان ترتیبی که باز نموده است ببندد و همین امر و قوانین سبب پیچیده شدن فرآیند سوشال تریدینگ در امریکا شده است و بسیاری از شبکه های مربوط به سوشال تریدینگ افراد ساکن در امریکا را به عضویت نمی پذیرند.

سخن نهایی

با پیشرفت تکنولوژی همواره ابزار ها و پلتفرم های جدیدی پا به عرصه ی تریدینگ می گذارد که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. یکی از پلتفرم های نو بنیاد در این زمینه سوشال تریدینگ است که در این بلاگ شما را با این مفهوم، از جوانب مختلف آشنا کردیم. مفتخریم تا به شما عزیزان اعلام کنیم که مجموعه ی بزرگ زیما پی شما قادر است تا شما را در افتتاح حساب، نقل و انتقالات ارزی و … یاری رساند.  اگر شما عزیزان نیاز به افتتاح حساب بین المللی، خرید و فروش پی پال و یا نقل و انتقالات ارزی دارید مفتخریم بگوییم که مجموعه ی بزرگ زیماپی می تواند در این زمینه پاسخ گوی نیاز شما باشد. به منظور دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان خبره ی ما در زیماپی تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

 

2 پاسخ

  1. سلام و وقت بخیر
    ببخشید ممکنه بگین فارکس سرویسز هم سوشال تریدینگ حساب میشه یا نه؟
    یه ربات طلا هم دارن که من نمی دونم می تونم ازش درست استفاده کنم یا نه
    ممکنه پاسخ بدین به من

  2. با سلام
    ایا فارکس سرویسز هم خدمات سوشال تریدینگ معتبری ارائه می کند یا خیر؟ با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

5ویژگی گیفت کارت اپل
کارت های اعتباری ارزی

5 ویژگی گیفت کارت اپل

گیفت کارت اپل (Apple Gift Card) یک کارت هدیه است که توسط شرکت اپل به مشتریان عرضه می ‌شود. با استفاده از این کارت هدیه می‌ توانید اعتباری را در حساب اپل خود بارگذاری کرده و از آن برای خرید اپلیکیشن ‌ها، بازی ‌ها، موسیقی، فیلم ‌ها و سایر محصولات و خدمات موجود در فروشگاه اپل (App Store، iTunes Store، Apple Music و Apple Books) استفاده کنید.

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو
آموزشی

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو

پلتفرم های ویژه ای همچون تریدینگ ویو می توانند روند انجام فعالیت های خاصی همچون تحلیل بازار های بورسی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند.