تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا

اشتراک گذاری مطلب

اروپا یکی از مقاصد اصلی و مهم تفریحی و گردشگری در سراسر جهان محسوب می شود. افراد بسیاری رویای تحصیل در اروپا، این قاره ی سبز را در سر می پرورانند. قاره ی اروپا علاوه بر آب و هوای معتدل و خوب، از امکانات رفاهی و تفریحی بالایی نیز برخوردار است که بر جذابیت آن افزوده است. کشورهای واقع در این قاره از جمله آلمان از لحاظ اقتصادی جز ابر قدرت ترین کشورهای جهان است و به دلیل این موقعیت برجسته ای که کشورهای اروپایی دارند دانشجویان با خیال آسوده می توانند به اشتغال پس از تحصیل امید داشته باشند. اشتغال به کار فارغ التحصیلان پس از مدتی منجر به اقامت دائم آن ها می شود و این همان رویایی است که بسیاری از جوانان در سر می پرورانند. اگر شما هم به دنبال یافتن سوالاتی در مورد تحصیل در اروپا هستید به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این بلاگ با ما همراه باشید.

مهم ترین نکاتی که دانشجویان قبل از اقدام به تحصیل در اروپا باید مد نظر قرار دهند، کدامند؟

یکی از مهم ترین نکات و دغدغه هایی که افراد قبل از اقدام به تحصیل در اروپا لازم است مد نظر قرار دهند هزینه های زندگی و تحصیل در کشور مورد نظر می باشد. کشورهای اروپایی از لحاظ تحصیل به دو دسته ی تحصیل رایگان و غیر رایگان یا با هزینه تقسیم بندی می شوند. دانشگاه های بزرگ و مطرحی در سطح قاره ی اروپا قرار دارند که امکان تحصیل رایگان در آن ها وجود دارد از جمله ی آن ها می توان به دانشگاه های آکسفورد، کوپنهاگن، زوریخ، دانشگاه پی اس ال، دانشگاه کی یو، دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه دلفت، لومونوسف اشاره نمود. امکان تحصیل رایگان در کشورهایی مثل آلمان، نروژ و اتریش وجود دارد.

  • امکان دریافت بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد همین امر سبب کاهش هزینه های تحصیلی دانشجویان می شود و هزینه های زندگی را تا حد زیادی پوشش می دهد. برای دانشجویان امکان کار کردن تا هفته ای 20 ساعت وجود دارد و همین کار کردن ساعتی کمک زیادی به افراد و دانشجویان می نماید. همچنین هزینه ی تحصیل در کشورهایی مثل فنلاند، فرانسه، لهستان، اسپانیا، یونان، ایتالیا بسیار پایین است. از جمله مدارکی که برای اقدام به پذیرش تحصیلی وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • ارائه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی
  • عکس پرسنلی
  • ارائه ی پاسپورت رسمی و معتبر با داشتن تاریخ انقضا
  • ارائه ی نامه ی پذیرش از دانشگاه مربوطه
  • گواهی تمکن مالی
  • رزومه
  • ریز نمرات
  • مدرک زبان معتبر
  • انگیزه نامه

با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با شرایط ادامه تحصیل در اروپا به تفکیک کشورهای مختلف آشنا کنیم. تا بر حسب شرایط انتخاب بسیار مناسبی را انجام دهید.

تحصیل در اروپا

شرایط تحصیل در ایتالیا به چه صورت است؟

ایتالیا دارای اقتصادی پیشرفته در نظام سرمایه داری می باشد و از اعضای مهم آن نظام است. از جمله مهم ‌ترین صنایع این کشور می ‌توان به صنایع فلز کاری، ماشین‌آلات، شیمیایی، وسایل نقلیه،  مواد غذایی و مشروبات، منسوجات و البسه، هواپیما سازی، کشتی ‌سازی، پتروشیمی،  الکتریکی، اتمی و جنگ ‌افزار و انرژی پاک اشاره نمود. گندم،  چغندر قند، ذرت، برنج، گوجه ‌فرنگی، سبزی، میوه (نظیر  هلو، گلابی و کیوی)، انگور، ماهی،  گاو و خوک نیز مهم ‌ترین محصولات کشاورزی و دامپروری کشور را تشکیل می‌دهند. در دوره ‌های اخیر  با سرمایه ‌گذاری و سیستم حمل و نقل مدرن و سریع در جنوب این کشور و با داشتن زیر ساخت ‌های مناسب، تنوع غذا، آب و هوای عالی و طبیعت و تاریخ منحصر به فرد ایتالیا، امروزه محل مناسب تعطیلات شخصیت ‌های شناخته شده و ستارگان سینما و موسیقی جهان شده‌ است.  این کشور، محل فستیوال بسیاری از هنرها، مد، طراحی، مطالعات زمین، تاریخ و محل مشاهیر و بزرگان جهان بوده است.

هزینه های زندگی در ایتالیا بسیار پایین بوده و از این رو مقصد بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان می باشد. هزینه ی تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه می باشد و از سایر کشورهای اروپایی و امریکایی بسیار پایین تر است. به عنوان مثال هزینه ی زندگی در ایتالیا که شامل غذا و خورد و خوراک، محل اقامت، سفر، حمل و نقل عمومی، سرگرمی می باشد حدودا 700 تا 1000 یورو است. البته این هزینه بر اساس نوع شهر انتخابی می تواند متفاوت باشد مثلا، هزینه ی زندگی در شهرهای بزرگ و شناخته شده ی ایتالیا همانند میلان یا رم بالاتر است و هزینه ی ماهانه مابین 850 تا 1500 دلار می باشد.
از آن جایی که باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که کشور ایتالیا از لحاظ سادگی و سهولت ورود دانشجویان بین المملی در جایگاه سوم جهان و اول اروپا قرار دارد؛ پس مقصد اول بسیاری از دانشجویان می باشد و برای آن ها مزایایی از قبیل: پایین بودن هزینه ی تحصیل، پوشش گسترده ی تمام رشته های تحصیلی، سطح علمی بالای دانشگاه های ایتالیا و شهرت جهانی آن ها و نیز امکان تحصیل به زبان انگلیسی و … دارد.

تحصیل در اروپا

شرایط تحصیل در آلمان به چه صورت است؟

دستاوردهای آلمان در زمینه علم بسیار مهم و چشمگیر بوده‌است به‌طوری‌که اساس اقتصاد کشور را بنا کرده‌است. جایزه ی نوبل تا سال ۲۰۱۰ به ۱۰۳ آلمانی رسیده ‌است که پس از آمریکا و بریتانیا در رده ی سوم برندگان قرار دارد. دانشمندان آلمانی موفق به دریافت جوایز متعددی شده ‌اند که این جوایز بیشتر در زمینه ی فیزیک، شیمی و پزشکی هستند.  این سیستم معتبر آموزشی و اشتغالی سبب شده تا افراد زیادی آلمان را به عنوان اصلی ترین مقاصد تحصیل در اروپا برگزینند و اسم این کشور را در صدر لیست خود قرار دهند. این کشور حدودا دارای 400 مرکز آموزشی می باشد. دانشجویان بین المملی می توانند در مقاطع مختلف اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پسا دکتری در این کشور با هزینه ی رایگان مشغول به تحصیل شوند. برای تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری بسته به نوع دانشگاه انتخابی معمولا دانستن زبان انگلیسی کفایت می کند. هدف اصلی دانشگاه های آلمان تمرکز بر روی تحقیقات و علم می باشد و این موضوع را می توان دلیل رشد و پیشرفت اقتصادی این کشور به حساب آورد.

لازم به ذکر است دانشجویان بین المللی ساکن آلمان، در طول مدت زمان تحصیل خود می توانند به کشورهای حوزه ی شنگن سفر کنند. تمام موارد ذکر شده در بالا، سبب می شود که همگان کشور آلمان را به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد برای تحصیل در اروپا پس ذهن خود نگه دارند.

تحصیل در اروپا

شرایط تحصیل در فرانسه به چه صورت است؟

بدون شک یکی از گزینه های مهم و مطرح برای علاقه مندان به تحصیل در اروپا کشور فرانسه می باشد. کشور فرانسه در سراسر جهان به عنوان مهد مد و فرهنگ شناخته می شود و دانشگاه های زیادی در این کشور وجود دارد که از سطح بسیار بالایی برخوردارند و برای دانشجویان بین المللی امکانات و شرایط بسیار خوبی فراهم آورده اند. به دلیل نظارت مستقیم مراکز آموزشی توسط دولت و تحت حمایت بودن نظام آموزشی فرانسه امکان تحصیل با هزینه ی پایین در این کشور وجود دارد. رشته‌ های حقوق، مد و فشن، مدیریت توریسم، مدیریت و پزشکی از جمله محبوب ‌ترین رشته‌ های تحصیلی فرانسه هستند. هزینه ی تحصیل در این کشور با توجه به رشته تحصیلی، نوع دانشگاه و سبک زندگی افراد متغیر خواهد بود.

سپرده های ارزی بانک های مختلف چه تفاوتی باهم دارد؟
ادامه مطلب

تمام افرادی که قصد مهاجرت دارند و یا مهاجرت کرده اند با مساله ی ترجمه ی مدارک دست به گریبان بوده اند و معمولا هر کشوری مدارک را به زبان اصلی و رایج در همان کشور از متقاضیان درخواست می کند. سفارت فرانسه و تمامی ادارات دولتی در فرانسه، مدارک رسمی را به زبان فرانسه می پذیرند. دقت بالا در ترجمه، نظم و تحویل به موقع، محرمانه بودن اطلاعات مشتریان و ارتباط و پاسخگویی مناسب از ویژگی های یک دارالترجمه خوب است که لازم است همواره به آن توجه کرد.

یافتن کار دانشجویی برای دانشجویان نسبت به گذشته به علت پیشرفت های تکنولوژیکی و ارتباطاتی مقداری راحت تر شده است.
فراموش نکنید هدف کار دانشجویی درآمد زایی برای کسب درآمد جهت ادامه تحصیلات ، ورود اولیه به بازار کار و کسب تجربه هست بدون اینکه نمرات و درستان تحت تاثیر قرار گیرد. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که با توجه به تعدد تخفیفات مربوط به دانشجویان ،‌متوسط بودجه ماهانه مورد نیاز در پاریس 10۰۰ یورو و در شهرستانها 500 تا 700 یورو می باشد.

تحصیل در اروپا

شرایط تحصیل در ترکیه به چه صورت است؟

از آن جایی که ترکیه به عنوان نزدیک ترین همسایه ی کشور ما، ایران می باشد و عضو اتحادیه ی اروپا است؛ مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است. نزدیک بودن به ایران، هزینه های پایین زندگی در این کشور، سیستم آموزشی پیشرفته و با کیفیت، بالا بودن کیفیت زندگی و … به عنوان یکی از مقاصد تحصیل در اروپا شناخته می شود. به طور کلی با توجه به این که دانش آموختگان در کشور ایران از سطح علمی مناسبی برخوردار هستند و اغلب می توانند به راحتی پذیرش دانشگاه های معتبر ترکیه را دریافت کنند همچنین راحتی تردد و عواملی نظیر هزینه های پایین زندگی، اعتبار دانشگاه های ترکیه و غیره؛ این کشور را به یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. تحصیل در اروپا برای بسیاری از دانشجویان استرالیایی، امریکایی و کانادایی نیز بسیار شیرین می باشد. مساحت قاره ی اروپا حدودا 10 کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی در حدود 74 میلیون نفر را در خود جای داده است. این قاره جز ثروتمندترین قاره های جهان شناخته می شود و به دلیل وجود دانشگاه های قدیمی و مطرح مورد توجه افراد بسیاری بوده است.

هر سال بالغ بر ۳۰۰۰۰ هزار دانشجوی خارجی و بین المللی در دانشگاه های ترکیه پذیرش می شوند که این آمار واقعا چشم گیر می باشد. امکان تحصیل به زبان های فرانسوی، انگلیسی، آلمانی و ترکی در کشور ترکیه وجود دارد. بالغ بر 170 دانشگاه و کالج در این کشور قرار دارد که می تواند کلیه ی علایق و سطوح علمی افراد را در خود جای دهد. در حال حاضر حدود 700 هزار دانشجوی خارجی در ترکیه وجود دارد که نمایانگر اهمیت رو به رشد این کشور به عنوان یک مقصد آموزشی عالی برای دانشجویان از سراسر است.

انگیزه های تحصیلی دانشجویان در ترکیه شامل فرصت هایی می باشد برای تحصیلات ارزان و با کیفیت بالا همچنین فرصت هایی برای کمک هزینه تحصیلی که دولت ترکیه به دانشجویان در قالب هزینه های ماهانه پرداخت می کنند. همچنین این کمک هزینه ها علاوه بر هزینه های تحصیل شامل هزینه های مسکن، بیمه درمانی و هزینه های سفر نیز می باشد. روش های بسیاری برای کاهش هزینه های زندکی و تحصیل در این کشور وجود دارد که قصد داریم در زیر به آن ها اشاره نماییم:

  • دریافت بورسیه های مختلف تحصیلی
  • استفاده از تخفیفات تحصیلی در نظر گرفته شده برای اتباع خارجی
  • دریافت قرضه های تحصیلی
  • دریافت معاش و دستمزد، در ازای کار دانشجویان برای هر مقطع

کشور ترکیه همه ساله بورسیه های تحصیلی را برای داوطلبان بین المللی در مقاطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته است که این بورسیه ها کاملا رایگان بوده و بدون امتحان زبان می باشد. ثبت نام آن به صورت آنلاین از طریق وب سایت www.turkiyeburslari.gov.af صورت می گیرد و اسناد و مدارک لازم از این طریق به موسسات انتخاب شده ارسال و بعد از طی مراحل و اخذ نتیجه ی مورد نظر دانشجویان به آسانی تحصیل خود را آغاز می کنند. اغلب دانشگاه ‌‌های مشهور و بزرگ ترکیه در شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر و آدانا قرار دارند. البته در سایر شهرها مانند اسکی ‌شهر، اسپارتا و آنتالیا دانشگاه ‌های معتبر پذیرای دانشجویان بین ‌المللی هستند. در ترکیه به عنوان یکی از مقاصد تحصیل در اروپا صدور ویزای تحصیلی به ‌صورت یک ساله می باشد. دانشجو پس از ورود به کشور در عرض یک ماه اقدام به دریافت برگه اقامت یک ساله از سوی پلیس اتباع بیگانه کرده و پس از آن می ‌تواند مکررا تردد نماید. هنچنین برای دانشجویان متاهل این امکان وجود دارد که با توجه به اعتبار دانشجو، همسر وی نیز بتواند در ترکیه اقامت کند. همانند بسیاری از مقاصد تحصیل در اروپا، با داشتن ویزای دانشجویی در هر هفته می ‌توان ۲۰ ساعت کار دانشجویی انجام داد و هزینه های مربوطه را پوشش داد.

سخن نهایی

انتخاب کشور مناسب برای تحصیل در اروپا از اوجب واجبات است. هر شخص باید بر حسب علایق و مصلحت خود، کشور و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کند. یکی از اساسی ترین نکاتی که قبل از اقدام برای تحصیل در اروپا لازم است به طور ویژه به آن توجه شود و در مورد آن تحقیقاتی به عمل آید این است که آیا پس از تحصیل امکان کار و اقامت دائم برای آن دانشجو فراهم است یا خیر. برای پاسخ به این سوال باید به طور جدی تحقیق نمود تا پس از فارغ التحصیلی دچار بهت و سر گردانی نشوید و بتوانید با فراغ بال برای آینده ی زندگی خود و خانواده تان برنامه ریزی نمایید. برای آن دسته از دانشجویان عزیزی که در حال حاضر به تحصیل در اروپا اشتغال دارند این مژده را داریم که مجموعه ی بزرگ زیماپی با افتخار می تواند به شما عزیزان و خانواده های محترمتان در زمینه ی نقل و انتقالات ارزی، افتتاح حساب ارزی و … یاری رساند. جهت بهره گیری بیشتر و یافتن پاسخ سوالات خود تنها کافی است تا با کارشناسان زبر دست ما در زیماپی تماس برقرار نمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

5ویژگی گیفت کارت اپل
کارت های اعتباری ارزی

5 ویژگی گیفت کارت اپل

گیفت کارت اپل (Apple Gift Card) یک کارت هدیه است که توسط شرکت اپل به مشتریان عرضه می ‌شود. با استفاده از این کارت هدیه می‌ توانید اعتباری را در حساب اپل خود بارگذاری کرده و از آن برای خرید اپلیکیشن ‌ها، بازی ‌ها، موسیقی، فیلم ‌ها و سایر محصولات و خدمات موجود در فروشگاه اپل (App Store، iTunes Store، Apple Music و Apple Books) استفاده کنید.

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو
آموزشی

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو

پلتفرم های ویژه ای همچون تریدینگ ویو می توانند روند انجام فعالیت های خاصی همچون تحلیل بازار های بورسی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند.