همه چیز درباره مدرک آیلتس (IELTS)

همه چیز درباره مدرک آیلتس (IELTS)

اشتراک گذاری مطلب

مسلما اولین قدمی که لازم است برای مهاجرت کاری و یا تحصیلی برداشته شود شرکت در کلاس‌­های زبان برای دریافت مدرک زبان IELTS می‌­باشد. بدون اخذ مدرک زبان IELTS هر چقدر هم که رزومه­‌ی خوبی داشته باشید نمی‌­توانید برای مهاجرت اقدام کنید. شما باید بر حسب هدف خود از مهاجرت در یکی از دو آزمون IELTS جنرال و یا آکادمیک شرکت نمایید و نمره­‌ی مورد نیازتان را کسب نمایید. چنانچه شما عزیزان در صدد کسب اطلاعاتی پیرامون مورد مدرک زبان IELTS هستید به شما اکیدا و شدیدا توصیه می­‌کنیم که این بلاگ را از دست ندهید و تا انتها ما را همراهی کنید.

آزمون آیلتس (IELTS) چیست و چه ویژگی­‎هایی دارد؟

آزمون آیلتس یا  به انگلیسی IELTS، اختصار یافته‌­ی کلمات (International English Language Testing System) به معنای سیستم جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است، این آزمون در واقع یکی از معتبرترین آزمون­‌های موجود در زمینه­‌ی زبان انگلیسی می­‌باشد که در سراسر جهان برگزار می­‌گردد. آیلتس در واقع آزمونی بریتیش بوده و برای علاقه­‌مندان به لهجه‌­ی بریتانیایی مناسب‌­تر است و از این نظر در مقابل آزمون تافل که امریکایی می‌باشد، قرار می‌­گیرد.

نکته‌­ی حائز اهمیت برای داوطلبان مدرک زبان IELTS در کنار تفاوت ساختاری آزمون IELTS نسبت به تافل توجه به این موضوع می­‌باشد که باید به منظور انتخاب مقصد مورد نظر برای مهاجرت نیز بین این دو آزمون، اولویت‌­بندی داشته باشند. مسئول برگزاری این آزمون سه نهاد معتبر شورای فرهنگی بریتانیا، دانشگاه کمبریج انگلستان و مرکز آیلتس استرالیا می­‌باشند. دارندگان مدرک زبان IELTS به سادگی قادر خواهند بود تا در بیش از 135 کشور جهان برای مقاصد تحصیلی و یا کاری اقدام نمایند.

سیستم سنجش مدرک زبان IELTS از یک مقیاس 9 نمره‌­ای و یا به عبارتی Nine-Band Scale تبعیت می­‌کند و شخصی که نمره‌­ی 9 را در این آزمون کسب نماید بالاترین مهارت زبانی را در زبان انگلیسی دارا می­‌باشد. برای پروسه­‌ی مهاجرت باید برنامه­‌ریزی دقیقی صورت گیرد چرا که مدرک زبان IELTS تنها دو سال اعتبار و انقضا دارد.

همه چیز درباره مدرک آیلتس (IELTS)

مقدار هزینه‌­ی آزمون آیلتس (IELTS) چه میزان می‌­باشد ؟

مبلغ مورد نیاز برای اخذ مدرک زبان و شرکت در آزمون آن برای داوطلبان هزینه‌ای بین ۲۱۵ الی ۲۴۵ دلار یا حدودا هشت میلیون و هشتصد و پانزده هزار تومان تا ده میلیون چهل و پنج هزار تومان در بر خواهد داشت. اگر شما قصد داشته باشید آزمون آیلتس را در کشورهای دیگر همچون امارات متحده‌­ی عربی، ترکیه، ارمنستان و … بدهید لازم است تا به مبلغ آزمون، هزینه‌­ی آزمون به این کشورها را نیز اضافه نمایید. با توجه به مبلغ نسبتا زیاد این آزمون و بالا رفتن روزانه­‌ی ارزش دلار پیشنهاد می­‌شود تا قبل از شرکت در آزمون مدرک زبان IELTS به طور کامل از تسلط و آمادگی خود اطمینان حاصل نمایید و در آزمون‌­های شبیه­‌سازی همانند ماک شرکت کنید.

آیا قبل از هزینه کردن برای مدرک زبان IELTS می‌­توان در آزمون آزمایشی شرکت کرد؟

با توجه به رشد روزافزون نرخ دلار و هزینه‌­­­ی گزاف آزمون آیلتس در ایران، معمولا شرکت‌کنندگان، پیش از شرکت در آزمون اصلی، در آزمونی شبیه‌­سازی شده به نام ماک شرکت می­‌نمایند و پس از آنکه در آن آزمون، خود را سنجیدند نسبت به ثبت نام در آزمون اصلی اقدام می­‌کنند. همچنین شرکت در آزمون ماک باعث می­‌شود تا متقاضی با شرایط آزمون آشنا شود و به این ترتیب از میزان استرس وی کاسته می­‌شود.

آیا آزمون مدرک زبان IELTS دارای انواع مختلفی می­‌باشد یا خیر؟

باید گفت که پاسخ به این سوال مثبت می‌باشد چرا که آزمون آیلتس شامل دو زیر مجموعه‌­ی جنرال و آکادمیک می­‌شود و افراد بنا بر اهداف خود از مهاجرت در یکی از این دو مجموعه و یا هر دوی آن­‌ها شرکت می‌­کنند. افرادی که هدفشان صرفا مهاجرت، کار و استخدام در یک شرکت می­‌باشد، می‌بایست آزمون آیلتس جنرال را انتخاب نمایند که به مراتب از آزمون آیلتس آکادمیک آسان­‌تر است.

آزمون آیلتس آکادمیک برای آن دسته از عزیزانی مناسب می­‌باشد که هدفشان از مهاجرت، تحصیل و یا تصدی کرسی­‌های علمی در کشورهای انگلیسی زبان است. همان طور که از اسم آزمون آیلتس آکادمیک مشخص‌­تر است در آن متون علمی و رسمی بررسی می­‌شود و به همین جهت نسبت به نوع جنرال سخت­‌تر می‌باشد. اگر شما قصد اقامت پس از تحصیل را در کشوری همچون کانادا داشته باشید لازم است تا هم در آزمون آیلتس آکادمیک و هم در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنید و نمره‌­ی مناسب را اخذ کنید.

شماری از دانشجویان بدون مدرک زبان برای گرفتن پذیرش اقدام می­‌کنند که به این نوع پذیرش، پذیرش مشروط گفته می­‌شود و این دسته از دانش آموزان و یا دانشجویان گذراندن کلاس‌­ها و دوره­‌های آمادگی مدرک زبان IELTS را به کشور مقصد موکول می­‌کنند اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که هزینه‌­های کلاس زبان و دوره‌­های آیلتس در خارج از ایران بسیار گزاف است و از قبل، باید به آن توجه ویژه نمایند در غیر اینصورت متحمل هزینه­‌های سنگین مالی و تایمی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: آزمون DSH چیست؟

تافل یا آیلتس؟

داشتن مدرک زبان IELTS برای چه اموری مورد نیاز است؟

  • مدرک زبان IELTS برای مهاجرت

مدرک زبان IELTS یکی از اصلی‌­ترین و اساسی­‌ترین مدارک مورد نیاز برای افرادی است که قصد مهاجرت کاری و تحصیلی به کشورهای کانادا، امریکا، انگلستان، اتحادیه اروپا، استرالیا و نیوزلند را دارند. هر کدام از این کشورها قوانین مختص به خود را در خصوص حداقل نمره­‌ی آیلتس را دارند که قبل از مهاجرت و اقدام برای اخذ مدرک زبان IELTS باید آن را بررسی نمود. این مدرک تنها آزمون مورد پذیرش دولت کانادا و انگلستان برای اقامت دائم، پناهندگی و سیتیزن شیپی می‌­باشد.

داشتن مدرک زبان IELTS برای چه اموری مورد نیاز است؟

  • مدرک زبان IELTS برای اهداف تحصیلی

مدرک زبان IELTS که از معتبرترین مدارک سنجش مهارت زبان انگلیسی در سطح جهان محسوب می‌­شود در تمام دنیا از اعتبار بالایی برخوردار است و حتی در بسیاری از کشورهای غیر انگلیسی زبان از الزامات پذیرش تحصیلی محسوب می­‌گردد و دانشجو لازم است تا حداقل نمره مدرک زبان IELTS را در سایت دانشگاه مربوطه بررسی کند و نسبت به اخذ آن اقدام کند.

  • مدرک زبان IELTS برای اهداف شغلی

داشتن مدرک زبان IELTS در واقع پیش نیاز یافتن کار در یک کشور خارجی می‌­باشد و افراد برای پیدا کردن مجوز کار در زمینه‌­های مختلف از پزشکی گرفته تا مهندسی و از اقتصاد گرفته تا صنایع هوایی و حمل و نقل بایستی نسبت به اخذ مدرک زبان IELTS اقدام نمایند.

آزمون آیلتس چه مدت طول می‌­کشد و چه مهارت‌­هایی را مورد سنجش قرار می‌­دهد؟

مدت زمانی که برای آزمون آیلتس و اخذ مدرک زبان IELTS اختصاص داده شده است حدود دو ساعت و چهل و پنج دقیقه می­‌باشد و در طی این مدت مهارت زبان انگلیسی داوطلبان در چهار مقیاس شنیداری یا listening، نوشتاری یا writing، گفتاری یا speaking و خواندن یا reading سنجیده می‌­شود. هر یک از چهار مهارت دارای زمان مشخص و مخصوص به خود می‌­باشند و داوطلب باید زمان خود را تنظیم کند تا در زمان مقرر بتواند سوالات را پاسخ دهد.

داوطلبان برای موفقیت در مهارت listening سی دقیقه زمان دارند، همچنین برای بخش نوشتاری یا به عبارتی writing که در دو تسک مهارت داوطلب سنجیده می­‌شود زمان یک ساعت‌ه­ای به داوطلبان داده می­‌شود که بهتر است از این زمان یک ساعته، داوطلب 40 دقیقه را به نوشتن تسک 2 و حدود 20 دقیقه را به تسک 1 اختصاص دهد. داوطلبان اخذ مدرک زبان IELTS برای مهارت خواندن و یا reading نیز یک ساعت زمان دارند و برای بخش گفتاری و یا speaking داوطلب حدود 10 الی 15 دقیقه زمان دارد تا به صورت رو در رو با اگزمینر صحبت کند و به سوالات وی پاسخ دهد. سه مهارت اول در یک روز سنجیده می­‌شود و مهارت speaking را داوطلبان می­‌توانند به صورت شناور تا یک هفته قبل و یا پس از جلسه­‌ی سنجش سه مهارت یا به عبارتی آزمون کتبی مورد سنجش قرار دهند.

لازم به ذکر است که این آزمون به طور میانگین حدود 48 مرتبه در سال برگزار می‌شود و سیستم نمره­‌دهی این آزمون بین صفر تا 9 می­‌باشد و میانگین نمرات ۴ مهارت مختلف در آزمون محاسبه و رند می­‌شود و به عنوان نمره­‌ی کل یا نهایی یا به عبارتی Overall Band Score در کارنامه‌­ی داوطلب گزارش می­‌گردد.

آزمون مدرک زبان IELTS در سر تا سر جهان و از جمله در ایران (تهران، سمنان و …) برگزار می­شود و شرکت کنندگان قادر خواهند بود تا با توجه به شرایط خود حوزه‌­ی مورد نظرشان برای آزمون را انتخاب نمایند. ساختار بخش­‌های گفتاری و شنیداری در دو آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال مشابه یکدیگر است و این آزمون در دو بخش خواندن و نوشتن با یکدیگر تفاوت­‌های فاحشی دارند.

داشتن مدرک زبان IELTS برای چه اموری مورد نیاز است؟

بیشتر بخوانید: آشنایی با آزمون GRE

نحوه‌­ی ارزیابی مهارت­‌های مختلف برای اخذ مدرک زبان IELTS به چه صورت است؟

  • بخش شنیداری چگونه ارزیابی می­‌شود؟

در این بخش 40 سوال به داوطلبان داده می‌­شود و از داوطلب خواسته می­شود مطابق با صدایی که پخش می­شود به صورت صحیح به سوالات پاسخ داده شود و نهایتا نمره­ای مابین 0 تا 9 به این بخش داده می‌­شود این نمره می­تواند به صورت کامل و یا نیم نمره­ای باشد مثلا 8 یا 5/8. اگر شخص تمام سوالات این بخش را به صورت کاملا صحیح پاسخ دهد نمره‌­ی 9 را که به معنی بالاترین سطح مهارت در مدرک زبان IELTS است را کسب می‌نماید.

  • بخش نوشتاری در آزمون آیلتس چگونه ارزیابی می­‌شود؟

بخش نوشتاری برای اخذ مدرک زبان IELTS در دو سکشن تسک 1 و تسک 2 سنجیده می­‌شود و از داوطلبان خواسته می‌­شود مهارت‌­های نوشتاری خود را در این دو بخش با نوشتن متنی با حداقل 250 کلمه به نمایش گذارند (تسک 1 در دو آزمون جنرال و آکادمیک با یکدیگر متفاوت است و در آزمون جنرال از شما خواسته می­‌شود تا نام‌ه­ای رسمی و یا غیر رسمی به نگارش درآورید). نهایتا نمره‌­ای مابین 0 تا 9 به این بخش داده می‌­شود، اگر شخص تمام سوالات این بخش را به صورت کاملا صحیح پاسخ دهد نمره­‌ی 9 را که به معنی بالاترین سطح مهارت در مدرک زبان IELTS است را کسب می‌­نماید.

  • بخش خواندن در آزمون آیلتس چگونه ارزیابی می‌­شود؟

این بخش نیز 40 سوال دارد که با مطالعه‌­ی متون باید به آن‌­ها پاسخ داده شود و نهایتا نمره‌­ای مابین 0 تا 9 به این بخش داده می­‌شود این نمره می­‌تواند به صورت کامل و یا نیم نمره­‌ای باشد مثلا 8 یا 5/8. اگر شخص تمام سوالات این بخش را به صورت کاملا صحیح پاسخ دهد نمره‌­ی 9 را که به معنی بالاترین سطح مهارت در مدرک زبان IELTS است را کسب می­‌نماید. این بخش برای داوطلبان هر دو آزمون آکادمیک و جنرال مشابه است.

  • بخش گفتاری در آزمون آیلتس چگونه ارزیابی می‌­شود؟

ارزیابی این بخش بر اساس میزان تسلط و سلیس و روان صحبت کرد فرد، دایره­‌ی واژگان و استفاده از گرامرهای مختلف و پیشرفته، استفاده از کالوکیشن­‌های زبان انگلیسی و … صورت می­‌پذیرد و اگر کسی بتواند نمره‌­ی 9 را در این بخش کسب کند همانند یک انگلیسی نیتیو از بالاترین سطح تسلط بر زبان برخوردار می‌­باشد.

آیا امکان تقلب و تضییع حق داوطلبین در آزمون آیلتس وجود دارد؟

آزمون مدرک زبان IELTS را به جرات می­‌توان جز امن­‌ترین، دقیق‌­ترین و سختگیرانه‌­ترین سیستم­‌های آزمون در سراسر جهان به حساب آورد و این امنیت نهایتا نتایج معتبری را به ارمغان می‌­آورد که سبب پذیرش این مدرک توسط بسیاری از دانشگاه­ا و مراکز آموزش عالی در سراسر جهان شده است. از جمله مواردی که سبب امنیت این آزمون شود می‌­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سیستم تایید و ثبت نام برای مدرک زبان IELTS به صورت بایومتریک می­‌باشد.
  • سربرگ‌­های رایتینگ جدا شده و به مرکز استرالیا ارسال می­‌شود و مصححین حتی جنسیت فردی که آزمون داده را نمی‌­دانند.
  • قوانین سخت­گیرانه و امنیتی فراوانی در ارتباط با ورقه‌­های امتحانی وجود دارد.
  • اوراق امتحانی به صورت دقیق و موشکافانه پیش از ارائه­‌ی نتایج بررسی می‌­گردند.

مهم‌­ترین منابع آزمون آیلتس (IELTS) کدام­‌ها هستند؟

از آن­جا که آزمون آیلتس آزمونی جهانی است منابع نامحدودی در سراسر جهان دارد اما در این بخش قصد داریم تا شما عزیزان را با معتبرترین و شناخته شده­‌ترین منابع آزمون آیلتس که مورد تایید بسیاری از اساتید شناخته شده­‌ی IELTS در سراسر دنیا است، آشنا سازیم:

  • Mat Clark- Writing
  • English Grammar in use
  • کتاب­‌های کمبریج (از شماره‌ی ۷ تا ۱۶) به آکادمیک و یا جنرال بودن آن­‌ها توجه شود‎.‎
  • Actual-Writing task2
  • English Collocations
  • Mindset
  • Maximizer-speaking
  • Collins Listening for IELTS

آیا می­‌توان در کنار داشتن شغل ثابت و درآمد فعال، درآمد غیر فعال هم داشت؟

آیا هزینه‌­ی آزمون آیلتس را می‌­توان از طریق اپلیکیشن و یا سایت زیماپی پرداخت نمود؟

پاسخ به این سوال مثبت است و شما از طریق اپلیکیشن و یا پنل کاربری خود در سایت زیماپی قادر خواهید بود تا هزینه‌های مرتبط با آزمون‌­های بین‌­المللی همانند تافل یا آیلتس، GRE، PTE و … را پرداخت نمایید. برای این منظور کافی است تا به بخش سفارشات رفته و آزمون مورد نظر خودتان را انتخاب نمایید و سفارش خودتان را ثبت کنید. کارشناسان مجرب ما در مجموعه زیماپی در اسرع وقت، سفارشات شما را ترتیب اثر می‌‌دهند. از جمله دیگر خدماتی که زیماپی به شما عزیزان ارائه می­‌دهد می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

سخن نهایی

آمادگی برای مهاجرت نیازمند برنامه‌­ریزی طولانی مدت و همه جانبه دارد و اگر سطح زبان شما متوسط رو به بالا است از حداقل یک سال قبل از اقدام برای مهاجرت باید برای شرکت در آزمون آیلتس آماده شوید. چرا که آینده‌­ی مهاجرتی شما تا حد بسیار زیادی در گرو نمرات کسب شده در این آزمون و اخذ مدرک زبان IELTS  می‌­باشد و بدون داشتن مدرک زبان شما باید فکر مهاجرت تحصیلی و یا کاری را از سر خود دور کنید. در این بلاگ سعی کردیم تا شما عزیزان را با کلیه­ بخش­‌های این آزمون، هزینه­‌ی آن، مدت اعتبار آن و … آشنا سازیم تا نهایتا بتوانید درست­‌ترین انتخاب را داشته باشید و با سرعت بیشتری به سمت اهداف و رویاهایتان گام بردارید. چنانچه در پرداخت هزینه‌های مربوط به آزمون‌­های تافل یا آیلتس و یا انواع پرداخت‌­های بین‌­المللی خود با مشکلاتی مواجه هستید چاره­‌ی کار شما نزد زیماپی است چرا که این مجموعه می‌­تواند شما را در این موارد یاری رساند:

مجموعه‌ جهانی زیماپی برای افرادی که به دنبال کسب اطلاعات و بالا بردن اطلاعات عمومی خود هستند پیشنهاد ویژه‌ای دارد برای ‏این منظور کافی است تا به بخش مقالات و بلاگ‌­های سایت زیماپی مراجع نموده و یا در قسمت سرچ، موضوع مورد نظر خود را جست و جو کرده و ‏به دریای عظیمی از اطلاعات دست یافت‎.‎

آشنایی با قابلیت های اکانت پریمیوم لینکدین
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

5ویژگی گیفت کارت اپل
کارت های اعتباری ارزی

5 ویژگی گیفت کارت اپل

گیفت کارت اپل (Apple Gift Card) یک کارت هدیه است که توسط شرکت اپل به مشتریان عرضه می ‌شود. با استفاده از این کارت هدیه می‌ توانید اعتباری را در حساب اپل خود بارگذاری کرده و از آن برای خرید اپلیکیشن ‌ها، بازی ‌ها، موسیقی، فیلم ‌ها و سایر محصولات و خدمات موجود در فروشگاه اپل (App Store، iTunes Store، Apple Music و Apple Books) استفاده کنید.

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو
آموزشی

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو

پلتفرم های ویژه ای همچون تریدینگ ویو می توانند روند انجام فعالیت های خاصی همچون تحلیل بازار های بورسی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند.