کسب درآمد از گوگل ادسنس

کسب درآمد از گوگل ادسنس

اشتراک گذاری مطلب

گوگل ادسنس سرویسی تبلیغاتی رایگان گوگل است که اخیرا مورد توجه قرار گرفته و افراد بسیاری به فکر کسب درآمد از گوگل ادسنس هستند. اگر چه به‌دلیل تحریم‌­های گسترده درآمدزایی از این طریق برای ایرانیان دشوار است اما در این بلاگ سعی داریم تا شما را با مفهوم و کارایی گوگل ادسنس و درآمدزایی از آن آشنا سازیم؛ بنابراین با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی پیرامون این مفهوم کسب کنید.

گوگل ادسنس چیست و چه کاربردی دارد؟

Google AdSense درواقع به سرویس تبلیغاتی رایگان گوگل اطلاق می­‌گردد، این سرویس به عنوان پلتفرمی برای نمایش تبلیغات عمل می­‌کند. نکته‌­ی حائز اهمیت برای ایرانیان این مساله است که گوگل ادسنس از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌­کند اما با تمام این اوصاف برای وب‌مستران و وبلاگ­‌نویسان سرویس بسیار مناسبی می‌­باشد. با استفاده از این سرویس می­‌توان محتواهای تصویری، متنی، بنر و حتی ویدیویی را که با عملکرد سایت هماهنگی دارند را به صورت بنر و یا ویدیو بر روی وبسایت­‌ها قرار داد و با استفاده از آن به کسب درآمد پرداخت. مدیریت و دسته­‌بندی این تبلیغات بر عهده‌­ی کمپانی گوگل می‌­باشد.

کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس به دو روش امکان‌­پذیر است؛

  • کسب درآمد در قبال هر بازدید کننده
  • کسب درآمد در ازای تعداد کلیک

روش اول که کسب درآمد به ازای هر بازدید است، برای سایت‌­ها بسیار مهم است. چرا که با هر بازدید ترافیک و سئوی سایت خود را ارتقا می­‌بخشند و با ارتقای رتبه­‌ی سایت در گوگل و جست و جوهای آن، جایگاه بالاتری کسب می­‌نمایند. درآمد حاصل از گوگل ادسنس به صورت اینترنتی به همان حسابی که موقع ساخت اکانت کاربری وارد نموده‌­اید، واریز می­‌گردد.

برای کسب درآمد از گوگل ادسنس چه مراحلی باید انجام داد؟

نکته‌­ی قابل توجه در مورد گوگل ادسنس این است که در حال حاضر بالغ بر 25 میلیون وبسایت، تبلیغات گوگل ادسنس را فعال نموده و از آن کسب درآمد می­‌کنند. کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس برای ایرانیان ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. از این رو قصد داریم تا شما را با مراحل آن آشنا سازیم:

  • وب­سایت مورد نظر خود را به زبان­‌های بین‌­المللی غیر از فارسی طراحی کنید.
  • به محتوایی که می‌­خواهید بر روی وب‌سایتتان قرار دهید به شدت دقت کنید.
  • اصول سئو و ارتقای رتبه را در مورد محتوا و وب‌سایت خود رعایت کنید.
  • در گوگل ادسنس ثبت نام نمایید.
  • حال در این مرحله، تبلیغات را بر روی وب‌سایت خود قرار دهید و از آن کسب درآمد کنید.

برای استفاده از گوگل ادسنس وب‌سایت بهتر است یا وبلاگ؟

برای استفاده از گوگل ادسنس وب‌سایت بهتر است یا وبلاگ؟

وضعیت و قوانین تایید حساب کاربری در مورد وبسایت­‌ها ساده‌­تر است چرا که وبلاگ‌­ها برای گرفتن تاییدیه‌­ی گوگل ادسنس باید ‏سابقه­‌ی حداقل 6 ماهه داشته باشند و سپس برای آن اقدام کنند و این محدودیت در مورد وب‌سایت­‌ها به این شدت وجود ندارد اما باید ‏مطالب متنوع و زیادی بر روی وبسایت وجود داشته باشد تا موتورهای جست­وجو قادر به تشخیص زمینه‌­ی فعالیتی باشند. به طور کلی، ‏چه در مورد وبلاگ‌­ها و چه در مورد وب‌سایت­‌ها کیفیت و به روز بودن محتوا حرف اول را در استفاده از گوگل ادسنس می‌­زند. ‏

تبلیغات گوگل ادسنس شامل چه انواعی می‌­شود؟

گوگل ادسنس روش­‌ها و انواع مختلفی را برای تبلیغات خود در نظر گرفته است که از لحاظ موقعیت قرارگیری تبلیغات در وبسایت، مبلغ پرداختی به نمایش‌­دهندگان در دسته­‌های مختلف قرار می‌­گیرند. به طور کلی تبلیغات گوگل ادسنس را می­‌توان به انواع زیر تقسیم کرد:

  • تبلیغات بر پایه‌­ی محتوا و یا محتوا محور

این نوع از تبلیغات برای آن دسته از مخاطبان هدفی مناسب است که به دنبال محتوای خاص و مشخصی هستند. برای این تبلیغات از دو طریق کلیکی و یا بازدیدی کسب درآمد می­‌گردد. به ازای هر هزار بازدیدی که از این طریق صورت پذیرد باید پرداخت صورت گیرد و این از اصلی‌­ترین دلایل محبوبیت تبلیغات کلیکی می­‌باشد. تبلیغات محتوا محوری که در گوگل ادسنس قرار می­‌گیرند ابعاد مختلفی دارند و می‌­توانند در جاهای مختلف یک وبسایت قرار گیرند. این تبلیغات می­‌توانند به صورت متنی، تصویر ثابت و متحرک و یا ویدیویی و یا به صورت مرکب باشد.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد ارزی از دیدن تبلیغات

  • تبلیغات جست­وجو محور

در این نوع از تبلیغات، گوگل ادسنس انتشار دهندگان را مجاز می­‌کند تا تبلیغات مرتبط و متناسب با یک مجموعه جست­وجوی مخصوص را در وب‌سایتشان نمایش دهند و 51 درصد از مبلغ دریافتی گوگل ادسنس را برای منتشر نمودن آن دریافت کنند. این نوع تبلیغات به دلیل آمار بالا و مناسب تعداد کلیک­‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

برای استفاده از گوگل ادسنس وب‌سایت بهتر است یا وبلاگ؟

  • تبلیغات ویدئومحور

در این دسته از تبلیغات، گوگل ادسنس به انتشار دهندگان مجوز انتشار ویدیو را بر روی وبسایت خود می‌­دهد و خود ناشر می‌­تواند موضوع ویدیوی تبلیغاتی که می­‌خواهد بر روی وبسایتش منتشر شود را انتخاب نماید.

  • تبلیغات Page Level

در این دسته از تبلیغات، گوگل ادسنس قابلیت بهینه­‌سازی تبلیغات را دارا می‌­باشد و قادر است تبلیغات را هنگامی به مخاطبین نشان دهد که از تجربه‌­ی کاربری خوب آن تبلیغ اطمینان داشته باشد.

گوگل ادسنس همانند یک موتور هوشمند عمل می­‌کند و  قادر است تا تبلیغات مرتبط و مناسب با هر وبسایت را در آن به نمایش درآورد. از آن­‌جایی که موتور جست­وجوی گوگل بسیار هوشمند است و به همین دلیل گوگل ادسنس نیز از آن بی‌نصیب نمانده و افرادی که تبلیغات خود را به این پلتفرم می‌­سپارند جز افرادی هستند که دغدغه‌­ی این موضوع را دارند که محصولاتشان برای آن دسته از افرادی نمایش داده شود که به دنبال آن هستند.

پس برای جذب همچین مشتریانی لازم است تا وبسایت خود را به صورت کاملا اصولی و تخصصی طراحی کنید و به موضوعات تخصصی بپردازید تا گوگل ادسنس وبسایت شما را برای افرادی که به دنبال همچین محتوایی هستند به نمایش بگذارد و شانس اخذ تبلیغات پر منفعت­‌تر را برای وبسایت شما بالا ببرد. مثلا اگر وبسایت شما به طور تخصصی در زمینه­‌ی خودروی خاصی فعالیت می­‌کند نسبت به وب‌سایتی که بر روی وسایل نقلیه کار می‌‍­کند، شانس بالاتری برای اخذ تبلیغات دارد. با رعایت همین نکات ساده در گوگل ادسنس می­‌توانید به درآمد قابل توجهی دست یابید. موارد زیر می‌­تواند بر میزان درآمد شما در گوگل ادسنس تاثیر گذار باشد:

نوع محتوایی که در وب‌سایت قرار می‌­دهید بر درآمد حاصله اثرگذار است، موقعیت قرارگیری تبلیغات بر درآمد حاصله تاثیرگذار است، تعداد آگهی­‌دهنده­‌های فعال در حوزه­‌ی تجاری بر درآمد حاصله موثر است. نکته­‌ی دیگری که در مورد گوگل ادسنس لازم است با آن آشنا شوید این است که این پلتفرم محتواهای مرتبط با برهنگی، اسلحه، خرید و فروش مشروبات الکلی را تحت پوشش قرار نمی‌­دهد. در مقابل، محتواهای مرتبط با مسائل پزشکی، موضوعات اقتصادی، ارزهای دیجیتال و … پرمخاطب­تر و پر سودتر هستند.

امکان استفاده از گوگل ادسنس در  کشور ایران میسر است؟

به دلیل تحریم­‌های گسترده‌­ای که در ایران وجود دارد امکان ثبت نام در گوگل ادسنس از مسیر مستقیم وجود ندارد اما راه­‌هایی برای رد کردن این موانع وجود دارد. از آن­جایی که برای ثبت نام در گوگل ادسنس نیاز به وارد کردن آدرس واقعی دارید و بدون آن عملا امکان ثبت نام برایتان وجود نخواهد داشت می‌­توانید آدرس دوستان و یا اقوام ساکن در خارج از کشور را وارد کنید. پس از طی این مرحله از طرف گوگل نام‌ه­ای جهت صحت سنجی آدرس به مکان وارد شده ارسال می­‌گردد تا پس از آن بعد از حدود یک هفته تا یک ماه فرآیند تایید حساب کاربری و کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس رسما برای شما فعال و آغاز می­‌گردد.

هر چقدر جایگاه و رتبه­‌ی سایت شما بالاتر باشد سابقه‌­ی شما در نظر گوگل ادسنس بهتر است و شانس قبولی و تایید حساب کاربری توسط این پلتفرم بیشتر است. از ثبت نام­‌های پشت سر هم اکیدا خودداری کنید چرا که با این کار شانس تایید حساب کاربری خود را پایین می‌­آورید. بعد از آنکه حساب کاربری شما مورد تایید قرار گرفت از طرف گوگل یک کد جاوا اسکریپت برای شما ارسال می‌­گردد و شما باید آن کد را در صفحه­‌ی مورد نظر از سایتتان قرار دهید و هر زمان هر شخصی این صفحه­‌ی سایتتان را مشاهده نمود این کد پیغامی را به سرورهای گوگل ارسال می‌­کند. همچنین سعی کنید پسوند سایتتان از پسوندهای بین‌­المللی همانند .com باشد و از پسوند دات آی آر اجتناب نمایید. همان­گونه که در بالا ذکر شد وبسایت ایجاد شده توسط شما نباید به زبان فارسی باشد و برای امنیت سایتتان هنگام ورود به آن از IP های کشورهای خارجی استفاده نمایید.

برای استفاده از گوگل ادسنس وب‌سایت بهتر است یا وبلاگ؟

آیا زیماپی قادر به نقد کردن درآمدهای ارزی می‌­باشد؟

پاسخ این سوال مثبت است، چرا که از اصلی‌­ترین خدمات مجموعه‌­ی زیماپی پرداخت انواع حساب‌ها، حواله ارزی  و نقد کردن درآمدهای ارزی و دلاری شما عزیزان می‌­باشد. شایان ذکر است که این مجموعه قادر است تا خدمات ذیل را به شما عزیزان ارائه دهد:

برای دریافت خدمات گسترده‌­ی این مجموعه، تنها کافی است تا اپلیکیشن ما را بر روی تلفن همراه هوشمند خود نصب نموده و درخواست خود را ثبت کرده و منتظر باشید تا کارشناسان ما در اسرع وقت درخواست­‌های شما را ترتیب اثر دهند. خدمت‌­رسانی به شما عزیزان افتخار مجموعه­‌ جهانی زیماپی است.

سخن نهایی

به طور کلی می‌­توان گفت که گوگل ادسنس راهکار مناسبی برای کسب درآمد ارزی می‌­باشد؛ به خصوص در شرایط امروزی کشور ما که با تحریم­‌های گسترده دست به گریبان است. شما به عنوان دارنده­‌ی وبسایت می‌­توانید قسمت­‌هایی از سایت خود را به منظور تبلیغات اختصاص دهید و از طریق آن ب کسب درآمد بپردازید. برای کسب درآمد قابل قبول از طریق گوگل ادسنس همانند هر کار دیگری نیاز به پشتکار و تداوم و به روز نگهداشتن محتوای وبسایت خواهید داشت. در این بلاگ سعی کردیم تا شما عزیزان را با گوگل ادسنس آشنا سازیم و جوانب آن را بررسی نماییم. چنانچه علاقه­‌مند به مطالعه­‌ی مطالب به روز و متنوع هستید کافیست تا با چند کلیک در وبسایت زیماپی به بخش بلاگ­‌ها و مقالات رفته و مطالب مورد نظر خود را مطالعه نموده و اطلاعات خود را ارتقا دهید.

پروفرما اینویس به زبان ساده
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

5ویژگی گیفت کارت اپل
کارت های اعتباری ارزی

5 ویژگی گیفت کارت اپل

گیفت کارت اپل (Apple Gift Card) یک کارت هدیه است که توسط شرکت اپل به مشتریان عرضه می ‌شود. با استفاده از این کارت هدیه می‌ توانید اعتباری را در حساب اپل خود بارگذاری کرده و از آن برای خرید اپلیکیشن ‌ها، بازی ‌ها، موسیقی، فیلم ‌ها و سایر محصولات و خدمات موجود در فروشگاه اپل (App Store، iTunes Store، Apple Music و Apple Books) استفاده کنید.

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو
آموزشی

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو

پلتفرم های ویژه ای همچون تریدینگ ویو می توانند روند انجام فعالیت های خاصی همچون تحلیل بازار های بورسی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند.