تریدینگ ویو TradingView

تریدینگ ویو ( TradingView ) محبوب ترین پلتفرم تحلیل نمودار است که توسط تحلیل گران و معامله گران بسیاری به منظور تحلیل نمودار استفاده می­شود ، این پلتفرم مشابه با نرم افزار و پلتفرم متاتریدر است و برای دسترسی به آن نیاز به نرم افزار خاصی ندارید و صرفا از طریق مرورگر وب می توانید از آن استفاده کنید.

معمولا هر بروکر برای کار با نمودار، نرم­افزار مخصوص به خود را ارائه می کند که در اکثر مواقع قدیمی و دارای گزینه­های محدود برای ایجاد تغییرات است و به اصطلاح اصلا یوزر فرندلی یا کاربر پسند نیست و همچنین استفاده از آن­ آسان نمی­باشد. اما پلتفرم تریدینگ ویو برای کاربران خود قابلیت شخصی­سازی نمودارها را فراهم آورده است. به علاوه، این پلتفرم  برای تریدرها به نوعی یک شبکه اجتماعی به حساب می آید که به آسانی می توانند در آن با دیگران به بحث و گفتگو و تبادل اطلاعات بپردازند و حتی تریدرهای معروف را دنبال نمایند.

اما برای تریدر های حرفه­ای و آن­هایی که به طور جدی به دنبال بهبود عملکرد خودشان هستند، هزینه ای برای استفاده از تریدینگ ویو وجود دارد که در واقع نمی توان اسم آن را هزینه گذاشت؛ بلکه می­توان گفت به نوعی یک سرمایه گذاری است. این پلتفرم علاوه بر ویژگی های بسیار زیادی که برای تحلیل و بررسی نمودار و چارت های قیمتی دارد، در استفاده نیز بسیار ساده است. اکانت Basic این پلتفرم به صورت رایگان در دسترس می باشد اما کاربرانی که تمایل دارند از ویژگی های پیشرفته این پلتفرم استفاده کنند باید به صورت ماهانه اشتراکی متناسب با نیاز خود را تهیه کنند که نیازمند پرداخت هزینه است.

مزایای استفاده از تریدینگ ویو چیست؟

  • قابلیت ترسیم آیتم­های مختلف روی هر نمودار

اگر می­خواهید از محدودیت هایی که متاتریدر  برای شما فقط با در اختیار گذاشتن خطوط عمودی و افقی قرار می داد، خلاص شوید و به ویژگی­های گرافیکی بیشتری دسترسی داشته باشید؛ تریدینگ ویو بهترین گزینه است. اگر چه در متاتریدر اشکال و ابزارهای مختلفی وجود دارد اما تریدینگ ویو در این زمینه بسیار بهتر و قوی تر می­باشد. به طور مثال؛ هر زمان که نیاز داشته باشید چیزی را به کسی نشان دهید یا برای مراجعات بعدی خود چیزی روی نمودار بکشید کافی است تا ابزار مداد را در این پلتفرم برداشته و آزادانه  و به راحتی هر چیزی را که می خواهید ترسیم کنید.

  • تقسیم بندی صفحه با چند نمودار

بسته به این که سبک معاملاتی شما به چه صورت است، ممکن است نیاز داشته باشید تا قبل از ورود به یک معامله  به صورت همزمان به چندین چارچوب زمانی نگاهی داشته باشید. پر واضح است که اگر پلتفرمی که با آن کار می کنید از چنین قابلیتی برخوردار نباشد، ناچارید تا دائما بین بازه های زمانی مختلف جا به جا شوید که در این صورت اندیکاتور و ترسیم هایی که انجام می دهید فقط روی یک نمودار است و نمی توانید همزمان چند نمودار را در کنار هم داشته باشید. اما در پلتفرم تریدینگ ویو می توانید همزمان چند نمودار را در یک صفحه ببینید و حتی ترسیمات و تغییراتی که اعمال می­کنید به طور همزمان بر روی  همه­ی آن ها اعمال شود.

  • بالا بردن و افزایش اشتیاق شما

از طریق شبکه اجتماعی پلتفرم تریدینگ ویو می توانید ایده های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. به طور کلی، در این پلتفرم شما می توانید وضعیت خود و فعالیت هایی که دارید را با دیگران به اشتراک بگذارید. این قابلیت، به نوعی باعث افزایش اشتیاق و مسئولیت پذیری شما می شود.

تریدینگ ویو

استفاده از پلتفرم تریدینگ ویو چه معایبی دارد؟

  • برای استفاده از برخی قابلیت­ها، باید هزینه پرداخت کنید

همان­طور که قبلا گفته شد؛ پلتفرم تریدینگ ویو قابلیت های زیادی را در اختیار تریدر ها قرار می دهد اما برای استفاده از برخی از این قابلیت ها نیاز به پرداخت هزینه می­باشد. برای مثال؛ برای استفاده از قابلیت یک صفحه با چند نمودار بایستی عضویت Pro خریداری کنید و مبلغی را به صورت ماهانه پرداخت  نمایید.

PRO +Pro PREMIUM
14.95 دلار (ماهانه) 29.95  دلار (ماهانه) 59.95 دلار (ماهانه)

البته برای تریدرهایی که به صورت حرفه ای کار می­کنند، این هزینه در برابر قابلیتی که در اختیار آن­ها قرار می­دهد؛ خیلی مطرح نیست اما به هر حال این موضوع باعث می شود تا بسیاری از تریدر های تازه وارد از استفاده از این پلتفرم خودداری نمایند.

  • تریدینگ ویو یک پلتفرم معاملاتی نیست

مساله­ی مهمی که لازم است قبل از شروع کار با تریدینگ ویو بدانید این است که تریدینگ ویو به خودی خود یک پلتفرم معاملاتی نیست، این بدان معنا است که نمی توانید در آن سفارش ایجاد کنید. این پلتفرم تنها جهت تمرین و تحلیل، خوب است و در صورتی که بخواهید به صورت واقعی معامله نمایید بایستی از یک پلتفرم معاملاتی نیز در کنار تریدینگ ویو استفاده کنید. به طور معمول، پلتفرم های معاملاتی خودشان هم امکانات تحلیلی و هم امکان انجام معامله در اختیار تریدر قرار می دهند اما این پلتفرم بدین صورت نمی­باشد.

  • گاهی اوقات نمودار ها به روز  و ذخیره نمی شوند

یکی از مشکلاتی که در پلتفرم تریدینگ ویو وجو دارد این است که گاهی اوقات نمی توانید مطمئن شوید که مواردی را که روی نمودار رسم کرده اید ذخیره شده اند یا خیر. برخی مواقع که مرورگرتان را به سرعت می بندید، پس از باز کردن دوباره آن متوجه می شوید که تمامی تحلیل هایی که قبلا انجام داده اید از بین رفته است.

وب سایت تریدینگ ویو چه امکاناتی دارد؟

  • امکان همگام سازی اکسچنجر با وب سایت تریدینگ ویو
  • وجود محیط اسکریپت نویسی و ایجاد سیستم معاملاتی
  • وجود نمودار تمام جفت ارزها، نفت، فلزات و شاخص های بازار های مالی جهانی
  • امکان انجام پیپر تریدینگ  (paper trading)
  • محیط کاربری جذاب
  • امکان استفاده سریع به صورت آنلاین
  • امکان اشتراک گذاری تحلیل خود با سایر تریدرها

انواع اکانت در سایت تریدینگ ویو به چه صورت است؟

حساب کاربری  Basic تنها حساب کاربری رایگان در میان همه­ی حساب­های کاربری تریدینگ ویو است و امکانات محدودی را در اختیار تحلیل گران و معامله گران بازار های مالی قرار می دهد. بخش عمده­ای از تریدرها، خصوصا تریدرهای مبتدی از این حساب کاربری استفاده می­نمایند. جهت استفاده از امکانات بیشتر پلتفرم تریدینگ ویو، لازم است تا اندکی هزینه کنید و متناسب با هدف خود، یک حساب کاربریPro ، Pro+  و یاPremium  تهیه کنید.

در ادامه‌­ی بحث به بررسی  برخی از مهمترین امکاناتی که هر کدام از این اکانت ها در اختیار شما می­گذارند می­پردازیم و سپس به شما چگونگی ساخت اکانت پریمیوم تریدینگ ویو را  به صورت رایگان آموزش می دهیم تا بتوانید از تمام امکانات تریدینگ ویو بدون محدودیت استفاده نمایید:

اکانت Basic   (ماهیانه 0$)

  • قابلیت استفاده­ی همزمان از ۳ اندیکاتور در هر چارت
  • قابلیت استفاده از ۱ پرچم ( Flag ) به منظور ایجاد واچ لیست
  • قابلیت مشاهده­ی یک نمودار در هر تب
  • قابلیت استفاده از فقط ۱ حالت هشدار ( Alert )
  • این اکانت دارای تبلیغات است.

اکانت Pro (ماهیانه 14.95$)

  • این اکانت، قابلیت استفاده­ی همزمان از ۵ اندیکاتور در هر چارت را دارا است.
  • قابلیت استفاده از ۵ پرچم ( Flag ) برای ایجاد واچ لیست
  • قابلیت مشاهده­ی ۲ چارت یا نمودار در هر تب
  • قابلیت استفاده از ۱۰ حالت هشدار ( Alerts )
  • این اکانت بدون تبلیغات است.

اکانت Pro+ (ماهیانه 29.95$)

  • این اکانت قایلیت استفاده­ی همزمان از ۱۰ اندیکاتور در هر چارت را دارا می­باشد.
  • قابلیت استفاده از ۵ پرچم ( Flag ) برای ایجاد واچ لیست
  • قابلیت مشاهده­ی ۴ چارت یا نمودار در هر تب
  • قابلیت استفاده از ۳۰ حالت هشدار ( Alerts )
  • این اکانت نیز بدون تبلیغات می­باشد.

اکانت Premium (ماهیانه 59.95$)

  • این اکانت قابلیت استفاده­ی همزمان از ۲۵ اندیکاتور در هر چارت را دارا می­باشد.
  • قابلیت استفاده از ۵ پرچم ( Flag ) برای ایجاد واچ لیست
  • قابلیت مشاهده­ی ۸ چارت یا نمودار در هر تب
  • قابلیت استفاده از ۴۰۰ حالت هشدار ( Alerts )
  • این اکانت نیز بدون تبلیغات است.

تریدینگ ویو

نحوه‌­ی ساخت اکانت Premium تریدینگ ویو به چه صورت است؟

تریدینگ ویو اجازه­ی استفاده از تمام امکانات اکانت پریمیوم را به مدت یک ماه به کاربران خود می­دهد اما پس از این مدت، از شما می­خواهد تا اکانت خود را شارژ نموده تا بتوانید کما فی السابق از امکانات آن بهره ببرید. در ادامه­ی این مبحث خواهید آموخت که چگونه می‌توان بعد از هر ماه یک اکانت Premium جدید ایجاد کنید بدون اینکه سایت تریدینگ ویو شما را شناسایی کند و چگونه تمام اطلاعات اکانت پریمیوم قبلی خود را به اکانت پریمیوم جدید در تریدینگ ویو منتقل نمایید، پس با ما همراه باشید.

  •  قبل از هر چیزی لازم است تا از پاک بودن حافظه­ی کش ( Cache ) مرورگر خود اطمینان حاصل نمایید. توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است چرا که سایت تریدینگ ویو از طریق حافظه­ی کش مرورگر برای شناسایی استفاده می­‌کند.
  •  ابتدا لازم است تا در سایت تریدینگ ویو ( TradingView ) ثبت نام کنید. سپس در قسمت بالای صفحه، سمت راست روی گزینه SignIn کلیک نمایید. پس از آن در قسمت پایین صفحه روی گزینه SignUp کلیک کرده و گزینه­ی ثبت نام از طریق Email را انتخاب کنید.
  • از آن­جایی که ثبت نام در سایت تریدینگ ویو نیازمند ایمیل می­باشد و اکانت­های پریمیوم یک ماهه هستند، لازم است تا بعد از گذشت هر ماه یک اکانت پریمیوم جدید بسازید. این کار نیازمند یک ایمیل آدرس جدید می­باشد. برای انجام این کار می­توانید از سایت­های ایجاد ایمیل فوری مثل سایت EmailOnDeck  استفاده نمایید. برای دریافت ایمیل از این سایت لازم است مراحل زیر را دنبال کنید.

پس از ورود به سایت، در قسمت STEP 1 روی گزینه I’m not Robot کلیک نموده و پس از آن گزینه­‌ی Get Email ­را انتخاب کنید. در این بخش به شما یک Email داده می­شود. همان طور که مشاهده می­‌کنید، صندوق ایمیل شما خالی است.

  • ایمیل داده شده را در قسمت ایمیل ثبت نام تریدینگ ویو وارد نموده و فیلد های ثبت نام که شامل انتخاب یک نام کاربری(Username) ، ایمیل، پسورد است را پرکنید، پس از آن گزینه های مورد نیاز برای پذیرفتن شرایط و قوانین را تیک بزنید و در نهایت روی گزینه Create Account کلیک نمایید.

نکته­‌ی مهم :امکان دارد پس از کلیک روی Create Account از شما بخواهد که نام کاربری خود را تغییر دهید چرا که ممکن است نام کاربری انتخابی شما قبلا رزرو شده و در سایت موجود باشد.

 

  • در این مرحله، تریدینگ ویو به منظور صحت سنجی، یک ایمیل به آدرس ایمیلی که وارد نموده­اید ارسال می­کند تا مطمئن شود که ایمیلی که وارد کرده اید برای شخص شما است. پس لازم است تا به سایت EmailOnDeck بروید و در قسمت صندوق ایمیلی که به شما اختصاص داده شده، ایمیل مورد نظرتان را باز کنید. روی گزینه Active Account کلیک کنید تا اکانت شما تایید و قابل استفاده شود.
  • در این قسمت، پنل مورد نظر خود را انتخاب کنید. بهترین گزینه که به شما اجازه استفاده از همه امکانات تریدینگ ویو را بدون محدودیت می­دهد، گزینه Premium است.
  • پس از طی مراحل فوق، در این قسمت از  شما خواسته  می­شود تا اطلاعات حساب کریدیت ( Credit ) یا پی پال ( PayPal ) خود را وارد کنید، اگر حساب پی پال ندارید  می­توانید با کارشناسان خبره­ی ما در زیماپی در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند. سایت های زیادی وجود  دارند که می توانند  این  اطلاعات را شبیه سازی  کنند. پیشنهاد  ما  سایت  namso-gen است. بعد از ورود به این سایت در قسمت BIN اعداد ۵۱۰۶۰۴۴۳۵۰ را وارد کرده و روی Genetrate کلیک نمایید. در کادر کناری اطلاعاتی نمایش داده می شود؛ این اطلاعات از چپ به راست به ترتیب شامل شماره کارت، ماه و سال انقضا و CVV2 است . در این مرحله لازم است تا شماره کارت، تاریخ انقضا و CVV2 را در سایت تریدینگ ویو ( TradingView ) وارد کنید.CVV2   را در قسمت Security Code وارد نمایید. در قسمت Card Holder Name  یا نام صاحب کارت  می توانید یک نام را به دلخواه خود وارد کنید. کشور را  USA یا ایالات متحده­ی امریکا و ایالت را نیویورک ( NewYork ) انتخاب کنید. در قسمت ZIP/Postal Code عدد ۱۰۰۸۰ را وارد کنید.
  • در انتها با قبول شرایط، چک باکس را فعال کنید و روی گزینه Start 30-days free trial کلیک نمایید.
  • تبریک، شما یک اکانت پریمیوم ساخته اید. با کلیک روی گزینه Start Charting کار خود را شروع کنید. این اکانت تا مدت یک ماه فعال است و می توانید از همه امکانات تریدینگ ویو استفاده کنید. بعد از گذشت یک ماه، کافی است مراحل گفته شده را دوباره انجام دهید تا برای یک ماه دیگر اکانت پریمیوم جدید دریافت نمایید.

نکته‌­ی مهمبعد از اتمام محدودیت زمانی ۳۰ روزه اکانت پریمیوم، همان طور که قبلا گفته شد؛ لازم است قبل از اقدام به ساخت یک اکانت پریمیوم دیگر، ابتدا کش ( Cache ) مرورگر خود را پاک کنید. چرا که سایت تریدینگ ویو از کش مرورگر برای شناسایی استفاده می­‌نماید.

در صورت ایجاد هرگونه سوال با تیم کارشناسان زیماپی در ارتباط باشید.

 

Last updated byAnonymous