چگونه سبد سرمایه خوبی داشته باشیم؟

با کمک زیماپی سبد سرمایه‌ی خوب و متعادل داشته باشیم

اشتراک گذاری مطلب

داشتن سبد متعادل و متوازن یکی از اصول سرمایه‌­گذاری موفق در هر زمینه‌ای اعم از بازار سهام، رمز ارزها و … می‌­باشد. به طور کلی بهتر است سبد سرمایه‌­ی شما بایستی از تنوع قابل قبولی برخوردار باشد تا ریسک سرمایه‌­گذاری شما تا حد امکان کاهش یابد. برای مدیریت هر چه بهتر سبد سرمایه اپلیکیشن‌­ها و پلتفرم­‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه شما عزیزان را با شناخته شده­‌ترین آن­‌ها آشنا خواهیم ساخت. چنانچه شما به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید که چگونه سبد سرمایه‌­ی خوبی داشته باشیم؟ تا انتهای این بلاگ با همراه باشید.

سبد سرمایه و یا پورتفوی به چه معنا می­‌باشد؟

سبد سرمایه یا پورتفوی مجموعه­‌ای از سهم‌­ها، رمز ارزها و … است که به یک شخص خاص تعلق دارد و مدیریت این سبد بر عهده­‌ی تریدر یا سرمایه­‌گذار می‌­باشد. به عنوان مثال در مورد رمز ارزها این پورتفوی متشکل از رمز ارزهای مختلف همانند آلت کوین‌­ها و … می‌­شود و شما به عنوان تریدر چه معامله­‌گر کوتاه مدت باشید و چه سرمایه­‌گذار بلند مدت یا هودلر قادر خواهید بود تا سبد سرمایه­‌ی خود را به وسیله­‌ی اپلیکیشن­‌های مختلف مدیریت نمایید.

تنوع سبد سرمایه و تخصیص دارایی به چه معنا می­‌باشد؟

تنوع سبد سرمایه یکی از اصول سرمایه‌­گذاری است و داشتن سبد متنوع ریسک نوسان سرمایه را کاهش می‌­دهد. چرا که وقتی یکی از دارایی‌­های سبد سرمایه­‌ی شما سود کند می­تواند ضرر دارایی دیگر شما را جبران نماید و بالعکس، این مساله سبب می­‌شود تا سبد سرمایه­‌ی شما و اصل سرمایه‌تان ثابت بماند و از ضرر شدید و ریسک آن کاسته شود. یک سرمایه­‌گذار موفق با برنامه­‌ریزی اصولی ضمن تخصیص و تنوع در سبد سرمایه قادر است تا در بلند مدت به سود قابل توجهی دست یابد. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که اگر تعداد و تنوع سبد سرمایه­‌ی شما بسیار زیاد باشد مدیریت تمام آن‌­ها کاری دشوار خواهد بود و ریسک ضرر شما را بالا می­‌برد.

با کمک زیماپی سبد سرمایه‌ی خوب و متعادل داشته باشیم

سبد سرمایه­‌ی رمز ارزها به چه صورت است؟

بیت کوین یکی از معروف­‌ترین رمز ارزهای شناخته شده است که مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. معمولا هر شخصی در سبد سرمایه­‌ی رمز ارز خود بیت کوین را به عنوان یکی از اصلی­‌ترین دارایی­‌های خود قرار می­‌دهد. همچنین کوین‌­های پرداختی همانند ریپل، لایت کوین و بیت کوین کش برای سبد سرمایه‌­ی خوب گزینه­‌های مناسبی هستند. استیبل کوین­‌ها همان­‌گونه که از اسم آن‌­ها مشخص است استیبل و پایدار هستند به عنوان مثال استیبل کوین پکس همواره دارای قیمتی معادل با یک اونس طلا می‌­باشد و ارزش آن با قیمت اونس طلا بالا و پایین می‌­شود؛ پس به طور کلی می‌­توان گفت که استیبل کوین‌­ها همواره ارزش ثابتی دارند و قرار دادن استیبل کوین­‌ها در سبد سرمایه می­‌تواند دارایی شما را ثابت نگه دارد. به عنوان نمونه هنگامی که یکی از کوین­‌های خریداری شده­‌ی شما به اوج قیمتی خود رسید می‌­توانید آن را با یک کوین با ارزش ثابت تعویض کنید.

توکن‌های اوراق بهادار نوعی از رمر ارزها هستند که همانند اوراق بهادار سنتی عمل­ می‌­نمایند و تفاوت آن با اوراق بهادار سنتی در این است که این توکن­‌ها شکل دیجیتالی شده­‌ی اوراق بهادار سنتی هستند که در بستر بلاک­چین قرار گرفته‌­اند. توکن‌های کاربردی را می­‌توان یک توکن اصلی به منظور پرداخت یک محصول به حساب آورد مثلا ETH یک توکن کاربردی محسوب می­‌شود که از آن برای پرداخت هزینه در اپلیکیشن‌­های غیر متمرکز استفاده می­‌شود. ارزش این نوع رمز ارزها با ارزش پروژه‌­ی مرتبط با آن ارتباط مستقیم دارد. توکن‌های حاکمیتی توکن­‌هایی هستند که به واسطه‌­ی آن­‌ها شما سهمی از درآمد پروژه خواهید داشت و در آن پروژه حق رای دارید. از جمله پلتفرم‌­هایی که از این توکن‌­ها استفاده می‌­نمایند می‌­توان به سوشی سواپ، یونی سواپ و … اشاره نمود و ارزش این توکن­‌ها به طور مستقیم به میزان موفقیت پروژه‌­ها بستگی دارد.

شما می‌­توانید به عنوان یک سرمایه‌­گذار بخشی از دارایی­‌های سبد سرمایه‌­ی خود را به محصولات مالی رمز ارز همانند صندوق­‌های ETF و یا اینوستمنت در پروژه‌­های بلاک­چین اختصاص دهید و به این ترتیب با تنوع قابل قبول یک سبد سرمایه‌­ی خوب داشته باشید.

چگونه یک سبد سرمایه‌ی خوب و متعادل داشته باشیم؟

نکاتی که در زیر بیان می­‌شود از جمله اصلی­‌ترین و مهم‌­ترین نکاتی است که سرمایه­‌گذاران موفق به منظور داشتن سبد سرمایه‌­ی خوب به اجرا درمی­‌آورند:

  • پس از دسته‌­بندی سبد سرمایه­‌ی خود به دسته‌­های پر ریسک (دارایی­‌هایی که به همان نسبت که ممکن است سود زیادی را برای شما به همراه داشته باشد با ضرر هنگفتی سرمایه­‌ی شما را مواجه کند)، کم ریسک و ریسک متوسط به هر یک از دارایی­‌های سبد سرمایه­‌ی خود وزن دهید.
  • همواره قسمتی از دارایی­‌های سبد سرمایه‌­ی خود را به استیبل کوین‌­ها اختصاص دهید تا به وسیله­‌ی آن­‌ها در اسرع وقت بتوانید سود خود را قفل و سرمایه­‌ی خود را حفظ نمایید.
  • اگرچه ممکن است یک کوین یا رمز ارز خاص در کوتاه مدت شما را با سود کلانی مواجه کند و شما فکر کنید که بهتر است تا بخش اعظم سرمایه‌­ی خود را به خرید این کوین اختصاص دهید، این دقیقا همان گردابی است که باید از آن دوری کنید چرا که در غیر این صورت تمام سرمایه­‌ی شما مستهلک خواهد شد.
  • چیدمان سبد سرمایه بایستی به نحوی باشد که اگر بنا به هر دلیلی اوضاع به صورت دلخواه پیش نرفت، عواقب جدی برای شما به وجود نیاید.

با کمک زیماپی سبد سرمایه‌ی خوب و متعادل داشته باشیم

چه اپلیکیشن­‌ها و سایت­‌هایی برای داشتن سبد سرمایه­‌ی خوب کمک کننده هستند؟

در این بخش قصد داریم تا شما عزیزان را با تعدادی از کاربردی­‌ترین نرم افزارها و سایت­‌هایی که به مدیریت دارایی کمک می­‌کند و به سرمایه­­‌گذاران یاری می­‌رساند تا سبد سرمایه­‌ی خوبی داشته باشند آشنا سازیم:

  • CoinGecko همان­گونه که از اسم آن مشخص است به منظور ردیابی قیمت رمز ارزها استفاده می­‌شود و درون خود آیتمی تحت عنوان مدیریت سبد سرمایه یا پورتفولیو را جای داده است. کاربران می‌­توانند از اپلیکیشن و یا نسخه‌­ی تحت وب این پلتفرم استفاده نمایند.
  • Blockfolio با استفاده از این پلتفرم کاربران و تریدرها قادر خواهند بود تا سرمایه‌­ی خود را مدیریت نمایند و همچنین بر سبد سرمایه­‌شان نظارت کنند و در آن معامله نمایند. این پلتفرم فقط به صورت اپلیکیشن تلفن همراه در دسترس است.
  • Delta پلتفرمی است که تریدرها به وسیله‌­ی آن می‌­توانند رمز ارزها و اینوستمنت‌­های سنتی خود را در آن واحد مدیریت نمایند. این اپلیکیشن به بیش از بیست صرافی معتبر از جمله بایننس متصل است و در دو نسخه‌­ی پولی و رایگان در دسترس می­‌باشد. نکته‌­ی قابل توجه در مورد این پلتفرم این مساله است که امکان معامله کردن در آن وجود ندارد. در حال حاضر این پلتفرم برای استفاده بر روی تلفن همراه وجود دارد. ‎
  • CoinMarketCap ‎  یک پلتفرم به منظور ردیابی قیمت رمز ارزها می‌­باشد و در دو نسخه­‌ی موبایل و دسکتاپ در اختیار کاربران قرار دارد. در این پلتفرم لازم است تا دارایی‌­های سبد سرمایه‌­ی خود را به صورت manual دسته­‌بندی کنید تا بتوانید دارایی­‌های خود را ردیابی کنید چون این پلتفرم قابلیت اتصال به حساب شخصی شما را ندارد.

سخن نهایی

همان­طور که ذکر شد برای داشتن سبد سرمایه‌­ی خوب لازم است تا دارایی خود را متعادل و متوزن کنید و از قرار دادن دارایی­‌های خود بر روی یک کوین و یا رمز ارز خاص به شدت اجتناب نمایید. داشتن تنوع معقول در سبد سرمایه رمز موفقیت و به دست آوردن سود است. چرا که تقسیم دارایی‌­های سبد سرمایه به چندین دسته به سرمایه­‌گذاران کمک می­‌کند تا در زمان نزولی بودن یک دارایی آسیب کمتری متحمل شود و ضرر و زیان آن به وسیله‌­ی دیگر دارایی­‌ها جبران شود. در این بلاگ سعی کردیم تا شما عزیزان را با راه­کارهای لازم به منظور داشتن سبد سرمایه‌­ی خوب آشنا سازیم و بهترین اپلیکیشن‌­های فعال در این عرصه را به شما معرفی نماییم. مجموعه زیماپی همواره در تلاش بوده تا دانش اجتماعی افراد را ارتقا دهد و با ارائه‌­ی بلاگ‌­ها و مقالات به روز چراغ راه افراد زیادی شود چنان­چه شما عزیزان به دنبال کسب اطلاعاتی نظیر بلاک­چین‌­ها، بازارهای مالی و … هستید به سادگی می­‌توانید به بخش مقالات و بلاگ­‌های سایت زیماپی رجوع کرده و به این گنجینه­‌ی عظیم دسترسی پیدا کنید.

مجموعه­‌ی جهانی زیماپی که دارای واسطه­‌های جهانی قدرتمند و شعب مختلفی در برخی از نقاط جهان از جمله اسپارتای ترکیه می‌­باشد؛ قادر است تا کلیه­‌ی امور مرتبط با پرداخت‌­های بین‌­المللی را برای شما عزیزان در اسرع وقت انجام دهد. همچنین برای آن دسته از عزیزانی که به دنبال:

هستند نیز زیماپی خدمات ویژه‌­ای در نظر گرفته است. برای دسترسی به خدمات گسترده­‌ی مجموعه­‌ی زیماپی کافی است تا از طریق شماره­‌های موجود در سایت با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید و یا درخواست خود را در اپلیکیشن زیماپی ثبت نمایید.

همه چیز درباره مدرک آیلتس (IELTS)
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

5ویژگی گیفت کارت اپل
کارت های اعتباری ارزی

5 ویژگی گیفت کارت اپل

گیفت کارت اپل (Apple Gift Card) یک کارت هدیه است که توسط شرکت اپل به مشتریان عرضه می ‌شود. با استفاده از این کارت هدیه می‌ توانید اعتباری را در حساب اپل خود بارگذاری کرده و از آن برای خرید اپلیکیشن ‌ها، بازی ‌ها، موسیقی، فیلم ‌ها و سایر محصولات و خدمات موجود در فروشگاه اپل (App Store، iTunes Store، Apple Music و Apple Books) استفاده کنید.

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو
آموزشی

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو

پلتفرم های ویژه ای همچون تریدینگ ویو می توانند روند انجام فعالیت های خاصی همچون تحلیل بازار های بورسی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند.