هر آنچه باید درمورد سایت Coinmarketcap بدانیم!

سایت کوین مارکت کپ

اشتراک گذاری مطلب

کوین مارکت کپ، پلتفرمی برای ارائه اطلاعات، آمار داده‌ها و نمودارهایی مفید در مورد هزاران ارز دیجیتال است. این روزها با داغ شدن بازار ارزهای دیجیتال، اگر بیش از ۲ ساعت در وب‌سایت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال وقت گذرانده باشید، حتما کم کم یک بار وارد سایت کوین مارکت کپ شده‌اید.

اگر در جستجوگر گوگل کلمه «بیت کوین» (Bitcoin) یا «قیمت بیت کوین» (Bitcoin Price) را سرچ کنید، احتمالاً یکی از لینک‌هایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، لینکی از وب‌سایت کوین مارکت کپ خواهد بود.

در سال ۲۰۱۸، پلتفرم تحلیلی سیمیلاروب ، اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال را بین ۱۰۰۰ وب‌سایت بزرگ جهان رتبه‌بندی کرد. جالب است بدانید که، کوین مارکت کپ تاکنون هک نشده است و کاربرانش را به لینک‌های نادرست هدایت نکرده است. در فضای ارزهای دیجیتال که در آن کاربران همیشه با احتمال حملات سایبری و کلاه‌برداری‌ها مختلف مواجه هستند، این ویژگی می‌تواند بسیار شاخص و مهم باشد.

با وجود تمامی موارد گفته شده، همچنان برخی از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، آشنایی چندانی با پلتفرم کوین مارکت کپ و قابلیت‌های آن ندارند و اغلب افراد فقط از صفحه اصلی این پلتفرم استفاده می‌کنند. در ادامه این مقاله، به بررسی برخی قابلیت‌های این پلتفرم گسترده خواهیم پرداخت.

صفحه اول سایت Coinmarketcap

با ورود به صفحه اصلی سایت کوین مارکت کپ، برخی اطلاعات کلی بازار ارزهای دیجیتال را در ابتدای صفحه اصلی مشاهده خواهید کرد. دیدن این معیارها در یک نگاه، دیدگاهی تقریبی در خصوص وضعیت بازار به شما ارائه می‌دهد.

تعدادی از این موارد عبارتند از:

Cryptocurrencies: تعداد ارزهای دیجیتال فهرست‌شده در کوین مارکت کپ
Markets: تعداد کل بازارها و رتبه‌‌بندی آنها
Market Cap: ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال که با فرمول تعداد کوین ضرب در گردش ضرب در قیمت هر کوین محاسبه می‌شود.
24h Vol: حجم معاملاتی ۲۴ ساعته تراکنش‌ها در تمام صرافی‌ها برای تمام ارزهای دیجیتال فهرست‌شده
BTC Dominance: سلطه بیت کوین که درصد ارزش کل بازار بیت کوین نسبت به ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال است. کاهش سلطه بیت کوین به‌ این معنا است که سایر ارزهای دیجیتال توجه سرمایه‌گذاران را بیشتر جلب کرده‌اند. در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین ۶۴.۴ درصد از بازار را در اختیار دارد.

صفحه مختص هر ارز دیجیتال

با کلیک روی هر نوع ارز دیجیتال در کوین مارکت کپ، وارد صفحه مختص به آن خواهید شد. در هر کدام از صفحات، می‌توانید موارد زیر را مشاهده کنید:

Website: وب‌سایت رسمی کوین
⦁ (Volume (24h: حجم معاملاتی کوین
Price: قیمت کوین به دلار ایالات متحده، بیت کوین و گاهی اتر به‌صورت زنده و دریافت‌شده از صدها پلتفرم معاملاتی
⦁ عرضه کل (Total Supply)، عرضه حداکثری (Max Supply) و سرمایه در گردش (Circulating Supply)
Market Cap: ارزش کل بازار کوین
Explorer: بهترین مرورگرهای موجود بلاک چین کوین
Technical Documentation: مستندات فنی، نوع کوین و اطلاعاتی از قبیل قابل‌استخراج‌بودن و غیره
Message Board: انجمن‌هایی، همچون تالاهارهای گفت‌وگو، تلگرام، گروه‌های اپلیکیشن دیسکورد و غیره
⦁ سایر ویژگی‌های ارز دیجیتال، از جمله کوین یا توکن بودن، قابل استخراج (Mineable) یا غیرقابل استخراج بودن، الگوریتم اجماع و غیره

آموزش سایت Coinmarketcap

چه اصطلاحاتی در سایت coinmarketcap  مهم هستند ؟

در ابتدا لازم است تا با اصطلاحات و کلمات داخل جدول آشنا بشویم:

Name: نام ارز

Market Cap: حاصل ضرب ستون Price و Circulating Supply

Price: قیمت رمزارز

(Volume (24h: حجم معاملاتی رمزارز مورد نظر در 24 ساعت گذشته

Circulating Supply: تعداد در گردش ارز رمز نگاری شده را نمایش می دهد. تعدادی که تولید شده و وجود دارد.

(Change (24h: درصد تغییرات قیمت در  24 ساعت گذشته

(Price Graph (7d: نمودار تغییرات قیمت در هفت روز گذشته

گزینه Market Cap در سایت Coinmarketcap چه مشخصاتی دارد؟

در نوار ابزار این دکمه می توانید انتخاب کنید که اطلاعات مربوط به کوین ها نشان داده شود و یا یا توکن ها. در حالت پیش فرض اطلاعات هر دو مورد فوق همزمان نمایش داده شود.

سگویت (SegWit) چیست؟
ادامه مطلب

گزینه Trade Volume در سایت Coinmarketcap چه مشخصاتی دارد؟

با انتخاب هر یک از گزینه های زیر مجموعه trade volume به صفحه ای دیگر هدایت می شوید. در هر صفحه حجم معاملات صورت گرفته بازار را به ترتیب در 24 ساعت گذشته بر اساس ارز های دیجیتالی موجود، و بر اساس صرافی های دیجیتالی وآنلاین و همچنین براساس حجم معاملات صورت گرفته در یک ماه گذشته (بر اساس ارز های دیجیتالی موجود) را نمایش می دهد.

گزینه Trending چه مشخصاتی دارد؟

این منو شامل دو زیرمجموعه  “بیشترین کاهش و افزایش قیمت ارز ها” و ” لیست ارز هایی که اخیرا به سایت اضافه شده اند” است. بهتر است که گاهی اوقات به مورد اول نگاهی کنید تا همان طور که اخبار سود های کلان برخی ارز ها منتشر می شود، کاهش قیمت شدید بقیه ارز ها را نیز مشاهد کنید. و با توجه به تحلیل های مرتبط با آن برای خرید و یا فروش ارز مورد نظر خود اقدام کنید.

گزینه Tools چه مشخصاتی دارد؟

منو آخر شامل چهار زیر مجموعه مهم است که مورد اول از اهمیت بالاتری بر خوردار می باشد. در Global Charts نمودارهای مهمی همچون سهم هر ارز دیجیتال در بازار، حجم سرمایه در گردش کل بازار و… وجود دارد.

در قسمت Historical Snapshots  رکورد های موجود در جدول صفحه اول به تفکیک تاریخ موجود است.

گزینه سوم یک مبدل برای تبدیل و مقایسه قیمت ارز های رمزنگاری شده با هم می باشد.

اخبار روزانه کوین مارکت کپ

یکی از بهترین گزینه‌ها در صفحات کوین مارکت کپ برای هر دارایی دیجیتال، داده‌های تاریخی براساس روز، ماه و سال است. با استفاده از داده‌های تاریخی که کوین مارکت کپ در اختیار قرار می‌دهد، می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی خود را در خصوص اتفاقاتی که پیش از این در بازار رخ داده است، آزمایش کنید.

بعضی از قابلیت‌های Coinmarketcap

در بخش بالایی صفحه اصلی کوین مارکت کپ، در گزینه عناوین مهم (Headlines) می‌توانید در مورد اخبار، مقالات و اعلامیه‌های مهم بازار (Signals) و همچنین رویدادها (Events) و کنفرانس‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال و جزئیات آنها (مانند مکان و تاریخ و…) اطلاعاتی بدست آورید.

 آموزش سایت Coinmarketcap

علاوه بر این پلتفرم در سربرگ محصولات (Products) گزینه‌های جالبی به شما ارائه می‌دهد، به طور مثال: از کجا ارز دیجیتال بخرید (Where to Buy)، چگونه با تماشای ویدئو و پاسخ به تعدادی پرسش‌، ارز دیجیتال کسب کنید (Earn) و برخی دیگر از امکانات سودمند، همچون اپلیکیشن تلفن همراه (Mobile Apps)، مرورگر بلاک چین (Blockchain Explorer) و گزینه کسب سود از ارزهای دیجیتال (Interest).

از مفید‌ترین امکانات این بخش، ارائه موقعیت‌های خالی برای استخدام در شرکت‌هایی است که در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند (Job Board).

علاوه بر این، در صورتی که تمایل داشته باشید که از برخی ویژگی‌های این پلتفرم به‌طور مستمر استفاده کنید، می‌توانید با API فوق‌العاده کوین مارکت کپ این کار را انجام دهید. علاوه بر این، توضیحات کامل و مفیدی در خصوص نحوه استفاده از این API وجود دارد که کار را برای شما آسان خواهد کرد. و از همه مهم‌تر اینکه همه این اطلاعات به‌صورت رایگان در دسترس شما قرار می‌گیرند.

حرف آخر

همانگونه که مشاهده کردید، سایت Coinmarketcap صرفا برای مشاهده قیمت یک ارز دیجیتال نیست و بسیاری از ابزارها و اطلاعات مفید دیگر در این سایت قابل دسترسی است.

این سایت یکی از کامل‌ترین پایگاه‌ها برای یافتن اکسچنج‌ها، مشاهده قیمت‌ها، اطلاع از ارزهای جدید، اطلاع از تغییرات ارزها، یافتن جزییات بیشتر از ارزها و… محسوب می‌شود.

در صورتی که شما نیز بخش جذابی از این سایت را مشاهده کردید که در مطلب فوق به آن پرداخته نشده، آنرا در بخش نظرات بنویسید تا بقیه دوستان از آن استفاده کنند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

5ویژگی گیفت کارت اپل
کارت های اعتباری ارزی

5 ویژگی گیفت کارت اپل

گیفت کارت اپل (Apple Gift Card) یک کارت هدیه است که توسط شرکت اپل به مشتریان عرضه می ‌شود. با استفاده از این کارت هدیه می‌ توانید اعتباری را در حساب اپل خود بارگذاری کرده و از آن برای خرید اپلیکیشن ‌ها، بازی ‌ها، موسیقی، فیلم ‌ها و سایر محصولات و خدمات موجود در فروشگاه اپل (App Store، iTunes Store، Apple Music و Apple Books) استفاده کنید.

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو
آموزشی

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو

پلتفرم های ویژه ای همچون تریدینگ ویو می توانند روند انجام فعالیت های خاصی همچون تحلیل بازار های بورسی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند.