هر آنچه باید درباره‌ی سرویس نتفلیکس بدانیم!

خرید اکانت نتفلیکس netflix زیماپی

اشتراک گذاری مطلب

نتفلیکس (Netflix) یک شرکت آمریکایی رسانه جاری است که به پخش آنلاین در سطح جهانی و تولید محصولات نمایشی مانند فیلم سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی می‌پردازد. این شرکت تا آوریل ۲۰۲۰ بیش از ۱۸۲ میلیون مشترک دارد و در بیش از ۱۹۰ کشور جهان خدمات ارائه می‌دهد.

در این مقاله نگاهی جامع به نتفلیکس خواهیم داشت.سرویس استریمی که حالا به حالا به‌ نامی مهم در حوزه‌ی فیلم و سریال تبدیل شده است.

نتفلیکس برنامه‌های گوناگون و پربیننده‌ای مانند فیلم‌های سینمایی مجموعه‌های تلویزیونی و برنامه‌های مستند تولید می‌کند. نتفلیکس در سال‌های  ۲۰۱۸–۲۰۲۰ در اولین کار خود در کشور ترکیه به نام محافظ با بازی چاغاتای اولوسوی، هازار ارگچلو و اوکان یالابیک در نقش‌های اصلی بسیار محبوب شد، سریال محافظ در چهار فصل ساخته شده و می‌توان گفت یکی از بهترین سریال‌های نتفلیکس است. ستاد این شرکت در شهر لوس گاتوس، کالیفرنیا است و سهام آن در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

نتفلیکس به دلیل گوناگونی فیلم و سریال‌هایی که در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد و حق اشتراک ارزان‌تر نسبت به دیگر شرکت‌ها، محبوبیت ویژه‌ای دارد. رشد مشتریان این شرکت هم‌چنان ادامه دارد و بر پایه آماری که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد ۱۵ درصد از پهنای باند اینترنت جهان را نتفلیکس گرفته‌است.

نتفلیکس

تاریخچه

در ۲۹ اوت سال ۱۹۹۷ مارک راندولف مدیر بازاریابی و رید هیستینگز ریاضی‌دان برای فروش و کرایهٔ نسخهٔ دی‌وی‌دی فیلم‌های سینمایی با پست به مردم، شرکتی را با ۳۰ کارمند و ۹۲۵ عنوان نسخهٔ دی‌وی‌دی در آمریکا تأسیس کردند. این داستان که می‌گوید رید هیستینگز پس از اینکه به دلیل تأخیر در برگرداندن یک فیلم مجبور شد ۴۰ دلار جریمه پرداخت کند به فکر تأسیس نتفلیکس یکی از افسانه‌های معمول برای کسانی است که می‌خواهند تاریخی برای موفقیت کنونی خود بسازند.

نتفلیکس در آغاز، دی‌وی‌دی‌ها را با پست به خانه‌های مردم در سانتا کروز ایالت کالیفرنیا می‌فرستاد. با گسترش استفاده از دی‌وی‌دی، در فاصلهٔ سه سال شمار مشتریان نتفلیکس بیش از ۳۰۰هزار مشترک در سراسر آمریکا رسید. نتفلیکس برای فرستادن دی‌وی‌دی، از خدمات پستی ایالات متحده آمریکا استفاده می‌کرد. مشتریان نتفلیکس تماشای فیلم در خانه را به تماشای آن در سینما ترجیح می‌دادند. مشکل نتفلیکس ، هزینهٔ بالای پست بود. بلاکباستر ویدئو به مدیران نتفلیکس، پیشنهاد خرید بخش پخش دی‌وی‌دی آن را داد و تمرکز بر پخش آنلاین را داد. اما مدیران نتفلیکس ، این پیشنهاد را رد کردند.

با گسترش اینترنت پرسرعت در جهان، درخواست برای پخش آنلاین بیشتر شد. نتفلیکس در ۲۵ ماه فوریهٔ سال ۲۰۰۷ یک‌میلیاردمین دی‌وی‌دی خود را ارسال کرد و پس از آن رسماً خدمات «رسانهٔ جاری» یا «Streaming media» را ارائه کرد. در سال ۲۰۱۰ زمینهٔ فعالیت خود را به کانادا گسترش داد.

شمار کاربران نتفلیکس

در آوریل ۲۰۱۱ نتفلیکس ۲۳ میلیون مشترک در آمریکا و ۲۶ میلیون مشترک در جهان داشت.

در سال ۲۰۱۱ درآمد فروش خدمات دیجیتالی این شرکت به ۱٫۵ میلیارد دلار رسید. نتفلیکس در ۲۳ ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که سود خالصش در سه‌ماههٔ سوم ۸۸ درصد شده‌است. در ماه ژانویهٔ سال ۲۰۱۳ اعلام کرد با افزایش دو میلیون مشترک نسبت به سال پیش مجموع مشترکان این شرکت در آمریکا به ۲۷٫۱ میلیون نفر و در مجموع جهانی ۲۹٫۴ میلیون نفر شده‌است. علاوه بر این با افزایش ۸ درصد سود درآمدش به ۹۴۵ میلیون دلار رسیده‌است.

آیتونز چیست؟
ادامه مطلب

در میانهٔ مارس ۲۰۱۳ مشترکان این شرکت به ۳۳ میلیون نفر رسیدند. این شمار کمی بعد در ماه آوریل همان سال ۲۰۱۳ به ۳۶٫۳ میلیون نفر (۲۹٫۲ میلیون نفر در آمریکا) رسید. در گزارش ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ این شرکت اشاره شد که شمار مشترکانش ۴۰٫۴ میلیون (۳۱٫۲ در آمریکا) رسیده‌است. در گزارش مالی سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۱۳ اعلام شد که مشترکان این شرکت در آمریکا از مرز ۳۳٫۱ میلیون نفر گذشت. این شرکت در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ فعالیتش را در ۴۰ کشور گسترش داد. نتفلیکس در گزارش ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ اشاره می‌کند که مشترکان این شرکت ۶۹٫۱۷ میلیون نفر در دنیا و ۴۳ میلیون نفر در آمریکا است.  در ماه ژانویهٔ سال ۲۰۱۶ این عدد از ۷۴ میلیون نفر گذشت.

در آوریل ۲۰۲۰ هم‌زمان با دنیاگیری کروناویروس و به دنبال آن اعمال گستردهٔ سیاست‌های قرنطینه و خانه‌نشینی اجباری مردم، نتفلیکس اعلام کرد نزدیک به ۱۶ میلیون مشترک تازه جذب کرده‌است و مجموع مشتریان این شرکت آمریکایی به بیش از ۱۸۲ میلیون مشترک در سراسر جهان، از جمله ۶۹ میلیون مشترک در ایالات متحده رسیده‌است.

نتفلیکس

تولیدات نتفلیکس

نتفلیکس نخستین سریال خود، به‌نام خانه پوشالی را در سال ۲۰۱۳ ارائه کرد و هم‌اکنون صدها ساعت برنامه تولید می‌کند.

نتفلیکس توانسته سریال‌های موفقی همچون سریال پربیننده برکینگ بد را به صورت دی‌وی‌دی ارائه دهد که با استقبال مشترکان همراه شد. نتفلیکس خود سریال‌های موفقی چون شکارچیان ترول و خانهٔ پوشالی و نارنجی مد جدید است، چیزهای عجیب، خانهٔ کاغذی، ۱۳ دلیل برای اینکه، بچه رئیس: بازگشت به کار، اتوبوس مدرسه جادویی دوباره می‌راند، شکارچیان ذهن را تولید کرده‌است.

نتفلیکس بخشی از سریال‌های مارول پایه (که به نام «سریال‌های مارول-نتفلیکس ») را هم تولید کرده‌است. بیباک، لوک کیج، مشت آهنی، جسیکا جونز، مدافعان و پانیشر نمونه این سریال‌ها هستند.

فیلم روما که ساخت سال ۲۰۱۸ نتفلکس است سه جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی، جایزه اسکار بهترین کارگردانی و جایزه اسکار بهترین فیلم‌برداری از اسکار آن سال را به دست آورد.

در سه‌ماه پایانی سال ۲۰۱۸ این شرکت به رکورد تولید ۶۵۰ ساعت محتوا رسید.

هم‌اکنون این شرکت سودای جهانی‌شدن خود را با ساخت و سرمایه‌گذاری در سریال‌هایی در هند، مکزیک، و دیگر کشورها آغاز نموده‌است.

نتفلیکس

نتفلیکس در ایران

سامانهٔ نتفلیکس در ایران مسدود است. این وبگاه تا پیش از سال ۱۳۹۴ ه‍.ش از سمت ایران فیلتر نبود. اما به دلیل تحریم‌ها علیه ایران محتوای خود را برای ایرانیان مسدود کرده بود. در سال ۲۰۱۶ میلادی مدیران نتفلیکس که تا آن زمان با ۶۰ کشور جهان همکاری داشتند اعلام کردند که ۱۳۰ کشور دیگر از جمله ایران نیز به فهرست خدمات‌گیرندگان این سرویس افزوده شده‌اند. گروهی در ایران از این تصمیم نتفلیکس انتقاد کردند. زیرا باور داشتند که محتوای بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های این شبکه با توجه به قوانین موجود در ایران قابل پخش نیست و همچنین رقیب جدی برای شبکه‌های نمایش خانگی ایرانی، مانند فیلیمو و نماوا خواهد بود. نتفلیکس بلافاصله پس از آن‌که دسترسی به محتوای خود را برای ایران باز کرد فیلتر شد و هم‌اکنون تنها به‌وسیلهٔ فیلترشکن قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

5ویژگی گیفت کارت اپل
کارت های اعتباری ارزی

5 ویژگی گیفت کارت اپل

گیفت کارت اپل (Apple Gift Card) یک کارت هدیه است که توسط شرکت اپل به مشتریان عرضه می ‌شود. با استفاده از این کارت هدیه می‌ توانید اعتباری را در حساب اپل خود بارگذاری کرده و از آن برای خرید اپلیکیشن ‌ها، بازی ‌ها، موسیقی، فیلم ‌ها و سایر محصولات و خدمات موجود در فروشگاه اپل (App Store، iTunes Store، Apple Music و Apple Books) استفاده کنید.

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو
آموزشی

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو

پلتفرم های ویژه ای همچون تریدینگ ویو می توانند روند انجام فعالیت های خاصی همچون تحلیل بازار های بورسی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند.