کاملترین لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو + 5 کشور برتر مهاجرت

موسسات مجاز اعزام دانشجو

اشتراک گذاری مطلب

موسسات مجاز اعزام دانشجو، جاهایی هستند که با کسب مجوز به فعالیت در زمینه مهاجرت تحصیلی می‌پردازند. این مجوز باید از وزارت علوم کسب شود. این موضوع زمانی برای ما حائز اهمیت می‌شود که بدانیم تعداد موسسات غیر مجاز برای مهاجرت دانشجویان بسیار زیاد است و باید بسیار دقیق عمل کنیم.

هر کدام از این موسسات در لیستی که در ادامه می‌آوریم، یک یا دو کشور حوزه فعالیت دارند و علاوه بر مجوز، باید تاریخ انقضای مجوزشان را هم ببینید. این موسسات مجاز اعزام دانشجو با استفاده از وکیل‌هایشان در کشورهای هدف، بدون نیاز به رفت و آمد متقاضی مهاجرت، کارشان را انجام می‌دهند و بستر را برای مهاجرت آماده می‌کنند. مثلا اگر بخواهید مهاجرت تحصیلی کنید، به تشکیل پرونده در ادارات مختلف: اداره مهاجرت، دانشگاه، محل سکونت و غیره نیاز دارید که همه این‌ها، بدون نیاز به رفت‌و‌آمد و حضور خود آن شخص، با پرداخت هزینه‌هایی مشخص طبق تعرفه موسسه مهاجرتی انجام می‌شوند.

مهاجرت تحصیلی و اپلای موفق یکی از مسائلی است که به دقت و بررسی کافی نیاز دارد: هفت نکته برای اپلای موفق

لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو

قبل از مراجعه به موسسات مجاز اعزام دانشجو چه کار کنیم؟

در این مطلب درباره سیر تا پیاز اقدامات قبل از مهاجرت تحصیلی برایتان نوشته‌ایم:

سیر تا پیاز اقدامات قبل از مهاجرت تحصیلی
ادامه مطلب

فرق موسسه مجاز و غیر مجاز برای اعزام دانشجو چیست؟

موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور، موسساتی هستند که تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا سازمان تربیت بدنی در کشور ما ثبت شده‌اند و دارای مجوز رسمی برای فعالیت در حوزه ارائه خدمات آموزشی هستند. از طرفی، موسسات غیرمجاز برای اعزام دانشجو به خارج از کشور، موسساتی هستند که بدون داشتن مجوز رسمی از مراجع ذی‌صلاحیت فعالیت می‌کنند. این موسسات به دلیل نداشتن مجوز رسمی، ممکن است امکانات کمتر و کیفیت آموزشی پایین‌تری نسبت به موسسات مجاز داشته باشند. توصیه می‌کنیم قبل از ثبت نام در هر موسسه، به صورت دقیق اطلاعات مربوط به آن موسسه را بررسی کنید.

موسسات مجاز اعزام دانشجو چه فرقی با غیر مجاز دارند؟

مزایای موسسات مجاز اعزام دانشجو

استفاده از موسسات مجاز اعزام دانشجو مزایای زیادی دارد و به دلیل اینکه این موسسات تحت نظارت وزارت علوم هستند، بسیار قانونی عمل می‌کنند. مزایای این موسسات به طور کلی بدین ترتیب است:

  • عقد قراردادهای قانونی
  • مشاوره های مفید
  • هزینه‌های به‌صرفه
  • آشنایی با قوانین اعزام و تسریع در روند آن
  • کمک به انتخابات صحیح‌تر
  • شانس بیشتر برای پذیرش
  • کمک در راستای تکمیل مدارک
  • اطلاع از ددلاین‌های موردنیاز
  • طرح دلایل مناسب برای وقفه تحصیلی
  • تنظیم انگیزه‌نامه یا (sop)

و اگر بخواهیم به تفصیل برایتان توضیح دهیم:

1. اطلاعات کامل و دقیق: موسسات مجاز اعزام دانشجو با داشتن دانش و تجربه لازم، به شما اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با فرآیند مهاجرت تحصیلی، انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی می‌دهند و همچنین در خصوص اوضاع مالی و زندگی در خارج از کشور به شما مشاوره می‌دهند.

2. سرعت در پروسه‌ی مهاجرت: با استفاده از خدمات این موسسات می‌توانید فرآیند مهاجرت تحصیلی خود را سرعت بخشید و در کمترین زمان ممکن به دانشگاه مورد نظرتان در خارج از کشور بپیوندید.

3. کمک در انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی: موسسات اعزام دانشجو با توجه به علاقه و شرایط شما، بهترین گزینه‌های دانشگاه و رشته تحصیلی را بهتان پیشنهاد می‌دهند.

4. کمک در اخذ ویزا و مدارک: این موسسات می‌توانند به شما در اخذ ویزا و سایر مدارک مورد نیاز کمک کنند و شما را در خصوص مراحل مختلف اخذ این مدارک راهنمایی کنند.

5. کاهش هزینه‌ها: با استفاده از خدمات این موسسات، می‌توانید از تخفیف‌های خاصی همچون تخفیف‌های ویژه برای دانشجویان برخوردار شوید و هزینه‌هایتان را کاهش دهید.

کاملترین لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو

کاملترین لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو

کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات، معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، در آخرین به‌روز‌رسانی که در اسفند ماه 1401 انجام داده، لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور را اعلام کرد. این لیست مطابق با آخرین بروزرسانی‌های معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، به‌روزرسانی می‌شود.

لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو

زیماپی: همراه مسیر مهاجرت شما

زیماپی، ارائه دهنده خدمات پرداخت ارزی بین‌المللی، می‌تواند تمامی پرداخت‌های ارزی شما را به سراسر جهان انجام دهد. این پرداخت‌ها ممکن است هزینه دانشگاه، سفارت، اجاره هتل در خارج از کشور یا هرگونه پرداخت ارزی مورد نیاز پیش از مهاجرت شما باشد. پس از مهاجرت نیز زیماپی با ارائه خدماتی مانند پرداخت هزینه‌های شهروندی، حواله ارزی، خرید و فروش ارز و… در خدمت شما مخاطبان گرامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

5ویژگی گیفت کارت اپل
کارت های اعتباری ارزی

5 ویژگی گیفت کارت اپل

گیفت کارت اپل (Apple Gift Card) یک کارت هدیه است که توسط شرکت اپل به مشتریان عرضه می ‌شود. با استفاده از این کارت هدیه می‌ توانید اعتباری را در حساب اپل خود بارگذاری کرده و از آن برای خرید اپلیکیشن ‌ها، بازی ‌ها، موسیقی، فیلم ‌ها و سایر محصولات و خدمات موجود در فروشگاه اپل (App Store، iTunes Store، Apple Music و Apple Books) استفاده کنید.

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو
آموزشی

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو

پلتفرم های ویژه ای همچون تریدینگ ویو می توانند روند انجام فعالیت های خاصی همچون تحلیل بازار های بورسی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند.