نحوه کار با پی‌پال در ایران چگونه است؟

اشتراک گذاری مطلب

پی‌پال درگاهی بسیار معتبر می‌باشد که برای تراکنش و دادستد مالی مانند پرداخت آنلاین و انتقال پول و… در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه ثبت نام در پی‌پال به‌ راحتی انجام می‌شود و با این کار می‌توان از خدمات گسترده پی‌پال در هر نقطه از دنیا استفاده کرد.

هرچند در ایران به دلیل وجود تحریم‌ها نمی‌توان به سایت‌ها و استفاده از خدمات شرکت‌هایی مثل پی‌پال به سادگی دسترسی داشته باشیم و در صورت ایجاد هرگونه حساب از ایران به سرعت مسدود می‌شود. هرچند با استفاده از بعضی روش‌ها می‌توان امکان دسترسی به سایت و ایجاد اکانت را فراهم نمود که ریسک‌دار می‌باشد.

ایجاد حساب کاربری پی‌پال با IP غیر ایرانی

به همین دلیل باعث می‌شود که همه‌ی تراکنش‌های بین‌المللی محدودیت داشته باشند.

به این دلیل که آدرس ایمیلی که به ایران مرتبط باشد، مسدود می‌شود، باید حساب بانکی و همه اطلاعاتی که برای یک کشور خارج می‌باشد را وارد کنید.

بعد از ساخت اکانتتان اگر قصد استفاده از خدمات سایت را دارید باید وارد سایت پی‌پال شوید. توجه داشته باشید که اگر با IP ایران وارد شوید حساب مسدود خواهد شد.

برخی از افراد برای جلوگیری از این مشکل با VPN وارد سایت می‌شوند. باید توجه داشته باشید که اگر فیلترشکن شما حتی چند ثانیه هم قطع شود، و IP  ایران نمایان شود، اکانت Paypal شما مسدود شده و از بین خواهد رفت.

جهت رفع این مسئله می‌توان با VPS (سرور اختصاصی مجازی) وارد سایت شوید. در این مرحله باید با IP  کشوری وارد شد که قبلا در زمان ثبت‌ نام اولیه نام آن در سایت ثبت‌ شده است.

ارائه ندادن اطلاعات از ایران در اکانت paypal

تا اینجا گفتیم که هیچگونه اطلاعاتی درمورد ایران وارد نکنیم.

زیرا اگر با ایمیل آدرس سکونت شهر شماره و … که مربوط به ایران هست وارد شویم می‌تواند به on Hold شدن حساب و درخواست مدارک، limit  شدن حساب و در بدترین حالت، به از بین رفتن حساب کاربری منجر شود.

عدم دریافت پول از منابع ناشناس

پی‌پال به صورت دوره ای بررسی می‌کند که آیا فرآیند انتقال دریافت یا ارسال پول برای خرید کالا یا استفاده شخصی تابع قوانین بین‌الملل هست یا خیر. و اگر بعد از انجام بررسی‌های لازم، مشکوک شود یکی از دو طرف کار غیرقانونی انجام داده‌اند ( مثلاً کشوری که تحریم است، از امکانات پی پال استفاده می‌کند) از دریافت‌کننده و ارسال‌کننده پول می‌خواهد مدارکی را برای پی‌پال ارسال کنند تا نشان‌دهنده قانونی بودن کار آن‌ها باشد.

در این مرحله تا زمان ارائه مدارک، پی‌ پال هر دو حساب را در وضعیت on Hold  Pending verification  قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه مشکل، اکانت ها را در حالت Limited  نگه می‌دارد تا مشکل برطرف شود. و بعد ازینکه برای پی‌ پال مشخص شد که مشکلی وجود ندارد تراکنش راCompleted  اعلام می‌کند. با ارائه مدارک مربوط به فاکتور خرید یا…. به پی پال می‌توان قانونی بودن فرآیند معامله را به اثبات رساند.

محدودیت‌های تراکنش پی‌‌پال

هر تراکنش در پی‌‌پال محدودیت هایی دارد . مثلا به محدودیت‌های تعداد تراکنش ها ارسال و دریافت پول که باید بهش توجه کنید.

5 سرور مجازی پی پال کدامند؟
ادامه مطلب

یا مثلا شخصی که در پی‌پال، حساب کاربری personal  یا شخصی ایجاد کرده است ولی ارقام دریافتی برای این اکانت بسیار بالاست، ازنظر پی‌‌پال  مشکوک است و نیاز به بررسی دارد.

در صورت وقوع هر یک از مواردی که در بالا مثال زدیم , پی‌ پال از صاحب حساب می‌خواهد تا مدارکی مبنی بر قانونی بودن فعالیت‌ها، برای پی‌‌پال ارسال کنند و تا زمان بررسی مدارک وضعیت حساب در حالت on Hold قرار می‌گیرد. اگر مدارک ارائه‌ شده، برای پی‌‌پال قانع‌ کننده نباشد، حساب Limited خواهد شد و دسترسی‌ها محدود خواهد‌شد.

نحوه ثبت نام و ساخت حساب پی‌‌پال

در مرحله اول روی ثبت نام در وب سایت پی‌ پال کلیک کنید. سپس بر روی دکمه   paypal برای ایجاد حساب کاربری خود به صفحه اصلی سایت رفته و روی گزینه Signup  در گوشه کنار صفحه کلیک کنید.

پی‌‌پال می‌خواهد که شما بین حساب شخصی و تجاری یکی را اتخاب کنید. حساب شخصی برای جابه جایی پول خرید آنلاین و… مناسب بوده و حساب تجاری برای خدمات حرفه ای (حساب بیزنسی پی‌‌پال ) گزینه مناسبی است.

تنظیم ایمیل و رمز عبور

Paypal به آدرس ایمیل شما احتیاج دارد که باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید و همچنین یک رمز عبور ثبت کنید.

 اطلاعات اولیه خود از قبیل نام،  شماره تلفن، آدرس، تاریخ تولد خود را را وارد می‌کنید. در مرحله بعد پی‌‌پال خود را با حساب بانکی یا کارت خود وصل کنید.

روی لینک Wallet در بالای صفحه کلیک کرده، سپس روی اتصال به کارت یا بانک کلیک نمایید. از آنجا می‌توانید اتصال به کردیت کارت یا دبیت  کارت را انتخاب کنید یا پی‌‌پال خود را مستقیما به حساب بانکی خود متصل کنید. باید شماره کارت خود یا شماره حساب و routing number  را برای حساب خود وارد کنید.

در صورت درخواست، کارت یا حساب خود را تأیید کنید.

برای امنیت بهتر گاهی پی‌‌پال نیاز دارد که شما تایین کنید مالک کارت یا حساب متصل هستید.

به کیف پول پی‌‌پال خود بروید و در صورت مشاهده روی لینک تأیید کارت اعتباری کلیک کنید. PayPal با پرداخت مبلغ کمی به کارت شما، روش پرداخت شما را تأیید می‎‌کند. پس از تأیید حساب یا کارت، بلافاصله بازپرداخت می‌شود. اکنون حساب شما آماده استفاده است.

ارسال پول از طریق پی‌‌پال و پول سپرده در حساب پی‌‌پال

حتی اگر پی‌پال شما خالی باشد. پی‌‌پال میتواند از حساب بانکی شما برداشت کند تا پرداخت نماید.

برای قرار دادن پول در حساب PayPal، ابتدا وارد حساب خود شوید و سپس روی “Transfer Money” کلیک کنید. به این صورت می‌توانید از طریق حساب بانکی مرتبط با حساب خود، به حساب پی‌‌پال خود انتقال دهید.

  • از طریق پی‌‌پال به دیگران پول ارسال کنید
  •  خرید آنلاین را با استفاده از پی‌‌پال انجام دهید.
  • با این دکمه می‌توانید هزینه خود را پرداخت کنید
  • پول را به حساب بانکی خود انتقال دهید
  • وقتی پول در حساب پی‌‌پال خود باشد هر زمان می‌توانید آن را برداشت کنید.

در صورت ایجاد هرگونه سوال یا ابهام با کارشناسان ما در زیماپی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

5ویژگی گیفت کارت اپل
کارت های اعتباری ارزی

5 ویژگی گیفت کارت اپل

گیفت کارت اپل (Apple Gift Card) یک کارت هدیه است که توسط شرکت اپل به مشتریان عرضه می ‌شود. با استفاده از این کارت هدیه می‌ توانید اعتباری را در حساب اپل خود بارگذاری کرده و از آن برای خرید اپلیکیشن ‌ها، بازی ‌ها، موسیقی، فیلم ‌ها و سایر محصولات و خدمات موجود در فروشگاه اپل (App Store، iTunes Store، Apple Music و Apple Books) استفاده کنید.

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو
آموزشی

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو

پلتفرم های ویژه ای همچون تریدینگ ویو می توانند روند انجام فعالیت های خاصی همچون تحلیل بازار های بورسی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند.