سرمایه گذاری با پول کم

 آیا مجموعه­‌ی زیماپی می‌­تواند کاربران را برای سرمایه­ گذاری با پول کم، راهنمایی کند؟ 

اشتراک گذاری مطلب

راه‌­های بسیار زیادی برای سرمایه­ گذاری با پول کم در ایران و جهان وجود دارد و با پول بسیار کم می­‌توان کاری را شروع کرد که بازدهی و سود قابل توجهی داشته باشد. ناامیدی را از خود دور کنید چرا که در عصر اینترنت روش­‌های مختلفی وجود دارد که شما حتی با پس­‌اندازهای چند صد هزار تومانی خود می­‌توانید به کسب سود و افزایش سرمایه­‌ی‌تان بپردازید. پس اگر شما هم به دنبال راه‌­هایی برای سرمایه­ گذاری با پول کم هستید به شما پیشنهاد می­‌دهیم که تا انتهای این بلاگ ما را همراهی نمایید تا در نهایت مناسب­‌ترین گزینه را برای خود برگزینید.

سرمایه گذار کیست؟

سرمایه ‌گذار یا به انگلیسی investor به شخصی گفته می‌شود، که دارایی خود را با هدف بازگشت اقتصادی، سرمایه گذاری می ‌کند. سرمایه ‌گذاران اغلب در حوزه‌ هایی مانند: ارز، طلا، اوراق قرضه، اوراق بهادار، املاک و … سرمایه‌ گذاری می‌کنند. گروهی از سرمایه‌ گذاران در بازارهای اولیه و گروهی نیز در بازارهای ثانویه فعالیت می‌کنند، در این فرآیند، گروهی نیز به فروش و گروهی نیز به خریداری برگه های سهام اقدام می‌کنند، که در مجموع تمامی آن‌ها سرمایه ‌گذار به شمار می‌آیند. به سرمایه ‌گذاری که مالکیت سهامی را در اختیار دارد، سهام دار گفته می‌‌شود. سرمایه‌ گذاری به معنی گذاشتن پول در چیزی با انتظار سود از آن است. به طور دقیق‌تر سرمایه ‌گذاری تعهد پول یا سرمایه برای خرید مالی وسایل یا دارایی ‌های دیگر، به منظور منفعت برگشت ‌های سودمند و مفید در قالب بهره، سهام، سود   یا قدردانی از ارزش وسایل است، که وابسته به پس انداز  یا کاهش مصرف می ‌باشد. سرمایه ‌گذاری در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی همچون امور مالی و مدیریت کسب و کار یا دارایی اعم از خانواده‌ها، بنگاه‌‌ها یا دولت‌ها مورد بحث قرار می‌‌گیرد.

استراتژی سرمایه گذاری چیست؟

استراتژی سرمایه‌ گذاری مجموعه‌ای از قوانین، رفتارها یا رویه‌هاست که برای راهنمایی سرمایه‌ گذار در انتخاب پرتفولیوی سرمایه‌ گذاری طراحی شده‌است. هر فرد، اهداف سودآوری متفاوتی دارد و مهارت‌های شخصی آن‌ها برای تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مختلفی مناسب هستند. برخی از گزینه‌ها شامل انتخاب میان ریسک و سود است و اکثر سرمایه گذاران در جایی میان این دو گزینه قرار می‌گیرند که به امید بازگشت سرمایه‌­ی بیشتر، کمی خطر را می‌پذیرند.

استراتژی‌های غیرفعال مانند خرید و نگهداری و شاخص‌­گذاری غیرفعال معمولا به منظور به حداقل رساندن هزینه‌های معامله به کار می‌روند. سرمایه‌گذاران غیرفعال اعتقاد ندارند که می‌توان موقعیت زمانی بازار را تعیین کرد. استراتژی‌های فعال از جمله معامله­‌ی مومنتوم، تلاشی برای پیشی گرفتن از شاخص‌های معیار است. سرمایه گذاران فعال اعتقاد دارند که مهارت‌هایشان بیشتر از میزان متوسط است.

به طور کلی باید این نکته را مد نظر قرار داد که سرمایه ­گذاری پروسه­‌ای بلند مدت است و باید برای کسب سودهای خوب، در این راه صبوری نشان داد و نمی­‌شود رویای یک شبه پولدار شدن را در این مسیر در ذهن پروش داد. صبر و واقع بینی از اصلی‌­ترین رموز موفقیت در سرمایه­ گذاری محسوب می­شوند. البته با آموزش اصولی و یا مشاوره گرفتن از کارشناسان فعال در این حوزه می­‌توان سرعت رسیدن به سود مورد نظر را تسریع بخشید.

متاسفانه به دلیل تحریم­‌های گسترده­‌ی جهانی، اقتصاد ایران با چالش‌­ها و ناپایداری­‌های فراوانی همراه است. نرخ تورم و قیمت اقلام به صورت لحظه‌­ای در حال افزایش می­‌باشد و به تبع آن، قدرت خرید عامه­‌ی مردم در حال کاهش است. بسیاری از مردم به دنبال راهی برای سرمایه­ گذاری و به پیروی از آن بهبود وضعیت زندگی خود هستند. مهم­ترین اصل در سرمایه­ گذاری، حفظ ارزش ذاتی سرمایه اولیه و در مرحله­‌ی بعد افزایش آن می‌­باشد، پس سرمایه­ گذاران در وهله­‌ی اول لازم است تا تمام تلاش خود را برای حفظ سرمایه­‌ی اولیه­‌ی خود به کار بگیرند.

 آیا مجموعه­‌ی زیماپی می‌­تواند کاربران را برای سرمایه­ گذاری با پول کم، راهنمایی کند؟ 

 حداقل مبلغ لازم برای شروع سرمایه­ گذاری چه میزان است؟

شما برای شروع سرمایه­ گذاری در بازارهای سرمایه همانند بورس، فارکس و … با پانصد هزار تومان می‌­توانید کار خود را شروع کنید. همچنین به دلیل ظرافت طلاهایی که اخیرا تولید می­‌شود می­‌توان با مبلغ ماهانه یک میلیون تومان نسبت به خرید طلا اقدام نمود پس اگر فکر می­‌کنید مبلغ سرمایه‌­ی شما برای شروع فعالیت کم است این خیال باطل را از ذهن خود دور سازید و هر چه سریع­تر به سرمایه­‌ گذاری با پول کم اقدام نمایید.

سرمایه ­گذاری در صندوق‌­ها به علت نظارت و مدیریت مستقیم بر پورتفو و داشبورد خود ریسک بسیار پایینی دارد و شما با انتخاب یک یا چند صندوق سرمایه­ گذاری می­‌توانید ریسک خود را تا حد ممکن کاهش دهید. شما با سرمایه­ گذاری در صندوق­‌های با درآمد ثابت سودی بیش از سرمایه ­گذاری در بانک عاید شما می­‌کند این روش، کاملا مناسب افرادی است که نمی‌­توانند ریسک را قبول کنند ولی چنانچه ریسک پذیری بالایی دارید بهتر است به روش‌­هایی مثل سهام روی آورید. همچنین چنانچه بخواهید سرمایه ­گذاری خود را در زمینه‌­ای انجام دهید که هر آن بتوانید آن را نقد کنید و به اصطلاح قدرت نقد شوندگی بالایی داشته باشد می­‌توانید به خرید طلا و یا دلار روی آورید.

 برای بهبود کیفیت سرمایه­ گذاری باید به چه نکاتی توجه نمود؟

قدرت نقد شوندگی

یکی از اصلی­‌ترین نکاتی که برای سرمایه ­گذاری با پول کم و یا زیاد، مد نظر قرار دهید توجه به این اصل است که با چه سرعتی و چه قیمتی قادر خواهید بود سرمایه‌­ی خود را نقد و یا تبدیل به نوع دیگری از سرمایه کنید. در کشور ما، قدرت نقد شوندگی انواع مختلف سرمایه­ گذاری به ترتیب زیر است:

  • سپرده‌­ی بانکی

شما هر زمان که اراده نمایید می‌­توانید با در دست داشتن مدارک خود به بانک مراجعه نموده و سرمایه‌­ی خود را نقد کنید.

  • طلا، سکه و ارزهای جهانی

یکی از بهترین روش‌­های سرمایه­ گذاری در ایران خرید طلا و خرید ارزهای جهانی می­‌باشد چرا که علاوه بر صعودی بودن نرخ آن­‌ها، قدرت نقد شوندگی به شدت، بالایی دارند و اغلب مردم برای سرمایه­ گذاری با پول کم و یا سرمایه ­گذاری­‌های میان مدتی خود نسبت به خرید آن­ها اقدام می‌­نمایند.

  • خرید سهام

گر چه حضور در بازار سهام برای افرادی که در این حوزه علمی ندارند بسیار ریسکی و خطرناک است اما یکی از راه­‌های مناسب برای سرمایه ­گذاری با پول کم محسوب می­‌شود و شما دو روز پس از فروش سهام خود، می‌­توانید به پول خود برسید.

  • خرید ملک

اگر چه خرید ملک جز کم ریس‌ک­ترین روش‌­ها برای سرمایه­ گذاری است اما قدرت نقدشوندگی آن بسیار پایین است و گاهی اوقات ماه‌­ها و یا سال­‌ها به طول می­‌انجامد.

روش­‌های مناسب برای سرمایه­ گذاری با پول کم چه روش­‌هایی هستند؟

روش­‌های مناسب برای سرمایه­ گذاری با پول کم چه روش­‌هایی هستند؟

  • سرمایه­ گذاری با پول کم در حوزه‌­ی خرید طلا و سکه

ریسک خرید طلا نسبت به سکه پایین‌­تر است و حباب ندارد، بنابراین خرید طلا، خصوصا خرید طلای بدون اجرت، برای سرمایه ­گذاری با پول کم مناسب‌­تر است. این نوع سرمایه­ گذاری برای میان مدت و بلند مدت بسیار مناسب است و سود کلانی را نصیب سرمایه­ گذار می‌­کند. صندوق‌­های طلا نیز در حال حاضر فعال هستند و به فروش سهام می‌­پردازند و بسیار مناسب سرمایه­ گذاری با پول کم می‌­باشد. سرمایه­ گذاری با پول کم و یا زیاد در دسته ­ی سرمایه‌­گذاری­‌های بی ­خطر قرار می­‌گیرد.

  • سرمایه­ گذاری با پول کم در بانک‌­ها

سرمایه­ گذاری با پول کم در بانک‌­ها بسیار مناسب افرادی است که به هیچ عنوان حاضر نیستند ریسکی را در زمینه‌­ی سرمایه­ گذاری بپذیرند. سرمایه­ گذاری در بانک‌­ها یک روش امن است و ماهانه بسته به مبلغ پس‌­انداز شما سودی به سرمایه­‌ی شما تعلق می­‌گیرد. اگرچه این روش ریسکی ندارد اما چنانچه سرمایه­‌ی شما پایین باشد به تبع آن، سود دریافتی شما نیز بسیار پایین خواهد بود. همچنین نرخ سود بانکی در حدود بیست درصد است اما نرخ تورم بالغ بر چهل درصد است، بنابراین سرمایه ­گذاری در بانک خیلی معقولانه به نظر نم‌ی­رسد و با انجام این نوع سرمایه­ گذاری شما تا حدودی قادر خواهید بود که از سرمایه‌­ی خود در برابر تورم حفاظت نمایید.

یکی از بهترین استفاده‌ها از سرمایه گذاری بانکی، پس انداز مقدار کم سرمایه در مدتی مشخص و در ازای دریافت وام برای سرمایه‌گذاری بیشتر در محل‌های دیگر است. در هنگام سرمایه‌ گذاری وام، باید دقت به مراتب بیشتری داشت چون اگر وام دریافتی را از دست بدهید، ناچار خواهید بود اصل پول و سود آن را به بانک پرداخت کنید ولی با از دست دادن سرمایه شخصی با عواقب بلند مدت مواجه نخواهید بود.

  • سرمایه­ گذاری با پول کم در حوزه­‌ی املاک

اگرچه خرید ملک در تهران به سرمایه‌­ی بسیار زیادی نیاز دارد اما چنانچه شما سرمایه‌­ی چند صد میلیونی داشته باشید می­‌توانید با استفاده از آن به خرید ملک در شهرهای دیگر بپردازید و سرمایه­‌ی خود را در برابر تورم حفظ کنید و در بلند مدت سود کلانی داشته باشید.

  • سرمایه ­گذاری با پول کم در حوزه­‌ی بازارهای سرمایه و خرید سهام

همان گونه که در بالاتر ذکر کردیم شما با اندک سرمایه‌­ی چند صد هزار تومانی به فعالیت در این بازار بپردازید و با تحلیل سهم­‌ها و نوسان­‌گیری از آن‌­ها سودهای بسیار خوبی را عاید خود کنید. سرمایه ­گذاری با پول کم در بازار سرمایه یکی از کم سرمایه‌­ترین انواع سرمایه‌­گذاری است و برای عملی کردن آن تنها به یک اینترنت پر سرعت، کد بورسی، موبایل و یا کامپیوتر نیاز خواهید داشت و از درون منزل و یا هر مکانی که باشید می‌­توانید این بازار را رصد نمایید. یکی از اصلی­‌ترین رموز موفقیت در این بازار، کسب مهارت و تخصص به منظور تحلیل سهام و روند بازار می‌­باشد.

  • خرید اوراق مشارکت و قرضه

یکی از مطمئن­‌ترین انواع سرمایه گذاری با پول کم، که اتفاقا در دسته­‌ی سرمایه گذاری بی­‌خطر هم قرار دارد خرید اوراق مشارکت و قرضه از شرکت­‌های دولتی می‌باشد. این سرمایه گذاری بی‌­خطر که سود خوب و تضمین شده‌­ای را نیز عاید خریداران خود می‌­کند دارای یک عیب نیز می‌‌­باشد و آن مورد این است که سرمایه گذاران در این بخش، نمی­‌توانند سرمایه‌­ی خود را هر زمان که اراده کنند نقد نمایند.

روش­‌های مناسب برای سرمایه­ گذاری با پول کم چه روش­‌هایی هستند؟

 آیا مجموعه­‌ی زیماپی می‌­تواند کاربران را برای سرمایه­ گذاری با پول کم، راهنمایی کند؟ 

 پاسخ این سوال مثبت است و شما با هر میزان سرمایه‌­ای که دارید می‌­توانید درخواست خود را مبنی بر خرید ارزهای معتبر جهانی در اپلیکیشن و یا سایت زیماپی ثبت کنید تا کارشناسان ما به بهترین نحو این پروسه را برای شما انجام دهند و از این طریق شما عزیزان را به منظور سرمایه­ گذاری با پول کم در بازار ارزهای جهانی یاری رساند.

سخن نهایی

در این بلاگ سعی کردیم تا شما عزیزان را با بهترین و مناسب­‌ترین روش‌­های سرمایه ­گذاری با پول کم آشنا سازیم تا امید و چراغ راهی باشیم برای دوستانی که سرمایه‌­ی زیادی ندارند اما به فکر حفظ ارزش ذاتی آن و یا کسب سود و درآمد از آن هستند. به طور قطع نمی‌­توان گفت کدام یک از روش‌­های ذکر شده برای سرمایه ­گذاری بهتر است چرا که هر شخص با توجه به روحیات و میزان ریسک پذیری خود باید یک و یا چند نوع از آن را انتخاب کند و در آن زمینه فعالیت کند.

مجموعه­‌ی زیماپی با توجه به پایین آمدن قدرت اقتصادی افراد همواره دغدغه‌­ی راهنمایی افراد را داشته تا بتوانند به کسب درآمد بپردازند و سطح بهتری از زندگی را تجربه کنند. از این رو، در مقالات مختلف سعی نموده‌­ایم تا افراد را با انواع روش‌­های کسب درآمد از طریق آموزش زبان، افزونه‌­های وردپرسی، فروش عکس و … آشنا سازیم. اگر شما هم به فکر بهره‌­گیری از مهارت‌­ها و استعدادهای خود در جهت کسب درآمد ارزی و دلاری هستید به شما پیشنهاد می­‌دهیم تا به بخش مقالات سایت زیماپی مراجعه فرمایید تا بتوانید دید خود را نسبت به روش­‌های کسب درآمد بین­‌المللی بازتر کنید.

کیف پول ارزی چیست ؟
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

5ویژگی گیفت کارت اپل
کارت های اعتباری ارزی

5 ویژگی گیفت کارت اپل

گیفت کارت اپل (Apple Gift Card) یک کارت هدیه است که توسط شرکت اپل به مشتریان عرضه می ‌شود. با استفاده از این کارت هدیه می‌ توانید اعتباری را در حساب اپل خود بارگذاری کرده و از آن برای خرید اپلیکیشن ‌ها، بازی ‌ها، موسیقی، فیلم ‌ها و سایر محصولات و خدمات موجود در فروشگاه اپل (App Store، iTunes Store، Apple Music و Apple Books) استفاده کنید.

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو
آموزشی

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو

پلتفرم های ویژه ای همچون تریدینگ ویو می توانند روند انجام فعالیت های خاصی همچون تحلیل بازار های بورسی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند.