تفاوت انواع حساب پی پال چیست؟

حساب پی پال

اشتراک گذاری مطلب

مسلما امروزه همه ی افراد اسم حساب پی پال به گوششان خورده و کم و بیش با آن آشنایی دارند. پی پال در حقیقت، پی پال به درگاهی امن و معتبر به منظور انجام مبادلات مالی مثل نقل و انتقالات پول، پرداخت آنلاین و … گفته می‌شود. پی پال در حال حاضر بیش از ۱۹۰ میلیون کاربر فعال، در سراسر جهان دارد و به عنوان یکی از قدرتمندترین شبکه های جهانی آنلاین به منظور پرداخت، واریز و برداشت پول در سراسر جهان شناخته می‌شود. همین امر توجه ویژه ی هکرها را به سمت این غول اقتصادی جلب کرده است. حساب پی پال انواع مختلفی دارد. اگر شما هم به دنبال یافتن پاسخی برای این که تفاوت انواع حساب پی پال چیست می باشید ، به شما پیشنهاد می دهیم که تا انتهای این بلاگ با ما همراه باشید.

حساب پی‌ پال به چه معنا است؟

در ابتدا لازم است تا شما را با مفهوم پی پال آشنا سازیم. اگر بخواهیم خیلی ساده به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که در حقیقت حساب پی پال یک حساب مجازی بانکی می باشد. نکته ی بسیار جالبی که باید در نظر بگیریم این است که در حساب پی پال ایمیل شما در نقش شماره حساب ظاهر می شود. برای  افتتاح حساب پی پال در ابتدا باید یک اکانت یا حساب کاربری ایجاد کنید.

این حساب لیست بلند بالایی از ارزهای معتبر و مطرح دنیا از جمله دلار امریکا، یورو و … را تحت پوشش قرار می دهد و کاربران می توانند هر مبلغی را که می خواهند به حساب فرد دیگری در نقطه ی دیگری از جهان واریز نمایند. کاربران با مراجعه به سایت رسمی پی پال (PayPal) می توانند نسبت به افتتاح حساب شخصی برای خود اقدام نمایند. برای ایجاد حساب کاربری نیاز به ایمیل و اطلاعات شرکتی و یا شخصی می باشد.

برای جلوگیری از ایجاد اکانت های فیک و جعلی، مراحل راستی آزمایی و اعتبارسنجی جهت افتتاح حساب در پی پال منظور شده است. شما بایستی حساب کاربری خود را در پی پال به یک حساب بانکی معتبر خارجی متصل نمایید. این کار را می توانید توسط مستر کارت یا ویزا کارت هم انجام دهید. پس از وریفای شدن حساب کاربری پی پال، کاربران قادر به انجام تعاملات بانکی و نقل و انتقالات ارزی در سراسر جهان خواهند بود و کاربران پس از این مرحله به عنوان یکی از اعضای شبکه ی منسجم و گسترده ی پی پال می توانند با سایر اعضای شبکه در تعامل باشند.

پی پال را می توان جز روش های ساده و پر سرعت به منظور نقل و انتقال آنلاین پول به حساب آورد. با استفاده از پی پال به سادگی می توانید پول خود را به دوستان خود انتقال دهید و یا اینکه آن را برای خرید اقلام مختلف در سایت های جهانی استفاده نمایید. شناخت انواع حساب پی پال و تفاوت های آن ها جز موارد بسیار مهم می باشد و می توان شما را از بسیاری مشکلات مصون بدارد.

حساب پی پال

انواع حساب پی پال (Paypal) چه می باشد و تفاوت انواع حساب پی پال چیست؟

حساب‌ شخصی یا به عبارتی (Personal Account):

در این نوع حساب علاوه بر سیو و ذخیره کردن پول به سادگی می توانید خرید اینترنتی انجام دهید و یا مبلغ مورد نظرتان را برای افراد مختلف در سراسر جهان واریز نمایید. با استفاده از این حساب به سادگی می توانید از سایت های قدرتمند جهانی همانند آمازون، علی بابا و … خریدهای خود را انجام دهید. یکی از کاربردهای اصلی این حساب پرداخ های آنلاین می باشد.

حساب‌ بیزینس (Business Account):

حساب بیزینس نسبت به حساب شخصی از امکانات بیشتری برخوردار است. به عبارتی علاوه بر داشتن کلیه ی امکانات و قابلیت های حساب شخصی دارای دسترسی های بیشتر و بهتری برای کاربران خود می باشد و مناسب ترین آیتم و گزینه برای آن دسته از افراد و کسب و کارهایی است که از پی پال برای تجارت و معاملات آنلاین استفاده می نمایند. از جمله مهم ترین قابلیت های این حساب امکان پرداخت به بیش‌ از ۲۰۰ نفر به صورت همزمان می باشد و بهترین گزینه برای اخذ و گرفتن درگاه پرداخت پی پال در میان حساب های تجاری می باشد؛ می توان آن را جز تفاوت های انواع حساب پی پال به حساب آورد.

حساب ‌های تجاری پی پال بیزینس (Business) 

این نوع حساب ها دارای امکانات و تفاوت هایی نسبت به انواع حساب پی پال هستند که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت اخذ درگاه پرداخت پی پال بر روی حساب
  • قابلیت انجام تراکنش های مالی از طریق کارت های اعتباری
  • نشان دادن آرم و لوگو و همچنین نام شرکت در هنگام پرداخت به مشتریان

در مورد حساب های پی پال بایستی این نکته را مد نظر خود قرار دهید که در پرداخت‌ های شخصی، فرستنده می ‌تواند مشخص کند که چه کسی کارمزد انتقال وجه را پرداخت کند و این یکی از قابلیت های مهم و مفید این نوع حساب ها می باشد. به منظور در دسترس داشتن حساب های شخصی یا پرسونال و حساب بیزینسی به ایمیل و کارت اعتباری منحصر به فردی نیاز است؛ البته در ابتدا و در صورت اضافه نشدن کارت اعتباری مشکلی به وجو نخواهد آمد. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نمی باشد که پی پال برای هر شخص فقط یک حساب شخصی در نظر گرفته است؛ ولی داشتن دو نوع حساب (شخصی یا تجاری) برای یک شخص بلامانع است.

اگر به دنبال  انتخاب حساب مناسب برای خود می باشید باید به این نکته توجه کنید که، همواره حجم تراکنش خود را در نظر بگیرید تا حساب شما محدود (limit) نشود. بعضا این اتفاق با احتمال کمتر نیز ممکن است برای حساب‌ های تجاری نیز اتفاق بیفتد. اگر می خواهید تراکنش هایی با مبالغ بالا انجام دهید می بایست بسیار محتاطانه تر عمل کنید وتراکنش های حساب خود را کم کم و به تدریج افزایش دهید.

همه چیز درباره گیفت کارت پلی استیشن
ادامه مطلب

هر کدام از حساب های پی پال تفاوت هایی با یکدیگر دارند و با بررسی تفاوت انواع حساب پی پال می توانید انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید یکی از تفاوت های میان انواع حساب پی پال بدین صورت می باشد که از همان  ابتدا در حساب ‌های بیزنس قادر خواهید بود تا تمام اطلاعات مورد نیاز برای تایید و وریفای (آدرس، قبض محل زندگی و…) را ارسال نموده؛ اما برای حساب ‌های پرسونال این امکان در ابتدا برای تمام مدارک در دسترس نیست و پی پال به مرور از شما درخواست می‌ کند تا این روند را به انجام برسانید. همچنین با استفاده از برخی افزونه های وردپرس برای وب سایت خود درگاه پی پال بسازید البته این امر پیشنهاد نمی شود چرا که ماهیت حساب های شخصی به منظور ساخت درگاه نمی باشد. با استفاده از هر دو نوع حساب شخصی و بیزینسی در بعضی کشورها از جمله امریکا قادر خواهید بود تا برای خانواده و دوستان خود گیفت ارسال نمایید.

حساب پی پال

حساب پی پال از نظر استفاده به چند دسته تقسیم می شود؟

حساب پی پال از نظر استفاده به دو دسته ی حساب تازه تاسیس و حساب کارکرده تقسیم می شود. که بین انواع حساب پی پال تفاوت هایی وجود دارد؛ که هر کدام از آن ها تفاوت هایی با یکدیگر دارند و با بررسی تفاوت انواع حساب پی پال می توانید انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید. در ذیل قصد داریم تا به شما توضیحاتی در مورد هر کدام از آن ها ارائه دهیم.

حساب تازه تاسیس پی پال

به محض ایجاد حساب پی پال شما صاحب یک حساب تازه تاسیس خواهید شد. از آن جایی که پی پال شرکت قدرتمند و شناخته شده ای است برای حفظ امنیت کاربران خود بر روی حساب های تازه تاسیس خود حساسیت بیشتری قائل است و افراد با حساب تازه تاسیس لازم است تا در هنگام کار کردن با حساب خود و انجام تراکنش های مالی شرایطی را رعایت نمایند. یکی از این شرایط که شما به عنوان صاحب حساب تازه تاسیس می بایست رعایت نمایید این است که در دو ماهه ی ابتدایی کار خود بیشتر از 500 یورو با پی پال تراکنش انجام ندهید و مبلغ تراکنش را به مرور افزایش دهید تا پی پال به حسابتان مشکوک نشود. پس لازم است تا در ابتدای فعالیت در پی پال دقت لازم را مبذول فرمایید. پس همان طور که متوجه شدید انواع حساب پی پال تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در قسمت بعدی به شما توضیحاتی در مورد حساب کارکرده ی پی پال ارائه می دهیم تا متوجه تفاوت آن با حساب تازه تاسیس پی پال شوید.

حساب کارکرده ی پی پال

پی‎ پال یک سیستم مالی به شدت سختگیر است و همین سختگیری‎ ها موجب شده که پی ‎پال در حال حاضر از امن ‎ترین سیستم‎ های پرداختی دنیا باشد. چالش ‎های استفاده از این سرویس با وجود این سخت‎گیری ‎ها برای کاربر ایرانی دو چندان شده ولی یکی از مواردی که حساسیت پی ‎پال را کاهش می ‎دهد، استفاده از حساب‎ های کانفیرم شده و به اصطلاح فول وریفای شده است که هر کدام از آن ها تفاوت هایی با یکدیگر دارند و با بررسی تفاوت انواع حساب پی پال می توانید انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.

همان طور که از لحاظ عقلانی و منطقی درست به نظر می رسد بسیاری از خدمات و ویژگی های برای حساب های کاملا تایید شده فعال هستند و صاحبان حساب کارکرده ی پی پال از این خدمات بهره می برند. برای فعال شدن این خدمات لازم است تا مدتی با حساب پی پال خود کار نموده و از آن استفاده نمایید. البته اگر شما از همان ابتدا اقدام به خرید یک حساب کارکرده نمایید از همان ابتدای امر می توانید از این خدمات استفاده نموده و بهره ببرید.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که تایید شدن حساب کارکرده ی پی پال به منظور افزایش امنیت کاربران است. در هنگام ارسال و دریافت پول، وضعیت تایید شده در حساب شما در حقیقت مهر تاییدی بر امنیت است. با استفاده از این نماد وریفای این موضوع به سایر اعضای پی پال ارائه می شود که شما یک عضو تایید شده و با یک حساب بانکی فعال هستید. این مورد نیز یمکی از اساسی ترین تفاوت ها میان انواع حساب پی پال می باشد.

پس لازمه ی استفاده از کلیه ی امکانات پی پال این است که حساب خود را تایید نمایید، حساب تازه تاسیس دارای محدودیت هایی می باشد و بیش از 500 دلار نمی توانید برداشت کنید و یا به حساب خود انتقال دهید. برای تایید حساب خود می توانیددرخواست خود را  به پی پال ارسال کنید و منتظر تایید این نهاد بمانید و یا اینکه به آسانی حساب پی پال خود را با حساب بانکی، کارت اعتباری و یا کارت نقدیتان لینک کنید.

حساب پی پال

سخن نهایی

پی پال جز شناخته شده ترین و محبوب ترین سیستم های مالی در سراسر جهان محسوب می شود و انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن ها تفاوت هایی با هم دارند. دانستن تفاوت انواع حساب پی پال جز ضروریات است و برای فعالیت های مالی بیشتر و امن تر به این دانسته ها نیاز است. مفتخریم که همکاران ما در مجموعه ی عظیم زیماپی شما را در مسیر افتتاح حساب پی پال، نقل و انتقالات ارزی به سراسر جهان و … یاری می دهند. شایان ذکر است که کارشناسان مجرب ما آماده ی پاسخ گویی به هرگونه سوال احتمالی شما در مورد پی پال و نقل و انتقالات ارزی هستند. برای دریافت راهنمایی ها و مشاوره های لازم، کافی است تا از طریق وب سایت و یا شماره تلفن های مربوطه با آن ها در ارتباط باشید.

 

 

یک پاسخ

  1. با احترام
    مشکل اصلی من نیاز به پاسپورت جهت افتتاح حساب میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

5ویژگی گیفت کارت اپل
کارت های اعتباری ارزی

5 ویژگی گیفت کارت اپل

گیفت کارت اپل (Apple Gift Card) یک کارت هدیه است که توسط شرکت اپل به مشتریان عرضه می ‌شود. با استفاده از این کارت هدیه می‌ توانید اعتباری را در حساب اپل خود بارگذاری کرده و از آن برای خرید اپلیکیشن ‌ها، بازی ‌ها، موسیقی، فیلم ‌ها و سایر محصولات و خدمات موجود در فروشگاه اپل (App Store، iTunes Store، Apple Music و Apple Books) استفاده کنید.

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو
آموزشی

همه چیز درباره اکانت تریدینگ ویو

پلتفرم های ویژه ای همچون تریدینگ ویو می توانند روند انجام فعالیت های خاصی همچون تحلیل بازار های بورسی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند.